معاینات پزشکی برای  بیماران ساکن مناطق  صعب العبور  رایگان است/مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

دکتر غلامرضا گنابادی پزشک فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از جمله افرادی است که در زمینه واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق صعب العبور تفتان و مناطق مرزی فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، فلج اطفال از بیماری هایی است که کودکان بسیاری را درگیر کرده و خوشبختانه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح تحول سلامت اقدامات لازم در جهت پیشگیری از آن در نظر گرفته است و پزشکان زیادی در مناطق در افتاده و صعب العبور مشغول به فعالیت هستند و تمامی تلاش خود را در راستای ریشه کن کردن این بیماری انجام می دهند یکی از این افراد رئیس مرکز جامع سلامت کوشه است که مدرک دکترای حرفه ای خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اخذ کرده است.

دکتر غلارضا گنابادی با اشاره به مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال در استان سیستان وبلوچستان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون در این استان از تاریخ ٣٠ بهمن ماه تا 4 اسفند بود که خوشبختانه به دلیل عملکرد خوب تیم موفق شدیم این طرح را یک روز سریع تر از موعد مقرر به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در این راستا موفق شدیم به مناطق صعب العبور تفتان سفر کرده و علی رغم مسدود بودن راه های روستایی و نامساعد بودن آب وهوا به روستاهای تحت پوشش مرکز جامع سلامت کوشه رفته و باکمک بهورزان و رابطین سلامت به ساکنان آن خدمات پزشکی ارائه دهیم.

گنابادی افرود: باتوجه به بارندگی های اخیر در جنوب شرق کشور و ریزش کوه در برخی مناطق روستاهای تحت پوشش مرکز سلامت کوشه گاه مجبور بودیم برای ارائه خدمات واکسن فلج اطفال ، با پای پیاده به برخی روستاها مراجعه کنیم.

وی اضافه کرد: در روز 4 اسفند نیز به برخی از مناطق برای ویزیت بیماران رفتم تمام این خدمات در چارچوب طرح تحول سلامت و زیر نظر وزارت بهداشت در حال انجام شدن است همچنین ویزیت بیمه روستایی در صورت تجویز دارو 500 تومان است و در غیر این صورت کلیه معاینات پزشکی برای بیماران غیر واگیر ،سالمندان،جوانان ونوجوانان،دانش آموزارن و زنان باردار رایگان انجام می شود.

وی تاکید کرد: تا پایان سال باید چندین بار به همراه تیم سلامت به روستاهای صعب العبور رفته و بیماران مبتلا به فشارخون و دیابت را ویزیت کنیم همچنین مراقبت پیش از بارداری و دوران بارداری و معاینه کودکان زیر ٢ ماه را نیز انجام دهیم.

گفتنی است پزشک فارغ التحصیل موفقواحد مشهد و تیم درمان گاهی برای رسیدن به مناطق محروم و صعب العبور مجبور بودند سنگ های بزرگ مسیر را از پیش پا بردارند اما عشق به خدمت به مردم و اهمیت درمان و واکسیناسیون بچه ها باعث می شود دکتر غلامرضا گنابادی و تیم درمانی اش سختی ها را به جان می خرند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 736083

وب گردی

وب گردی