پارک چیتگر هنوز مجوز لازم زیست محیطی را اخذ نکرده است

رئیس محیط زیست تهران : سه باغ وحش و مرکز نگهداری حیات وحش بدون مجوز در پایتخت وجود داشت که دو پارک مجوز لازم را دریافت کردند اما پارک چیتگر هنوز مجوزی دریافت نکرده و طبق مراجع قضایی با آنها برخورد می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صدا و سیما، محمد حسین بازگیر با اشاره به اینکه در شهر تهران حدود 122 مرکز نگهداری از حیات وحش داریم، گفت: تعدادی از این مراکز مانند پارک های ملت ، چیتگر و مجموعه پارک ساعی فاقد مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست بودند که پارک ساعی و پارک ملت طبق پیگیری های محیط زیست شهرتهران به استانداردهای لازم رسیده اند اما متاسفانه پارک چیتگر هنوز فاقد استانداردهای محیط زیستی است.
وی افزود:‌ درخصوص مجموعه حیات وحش پارک ملت و پارک ساعی اقداماتی در جهت استاندارد سازی انجام شده و پیگیری های لازم برای اخذ مجوز صورت گرفته است که درحال بررسی آن ها هستیم ولی مجموعه پارک چیتگر تاکنون اقدامی جهت اخذ مجوز انجام نداده است.
بازگیر با اشاره به اینکه وظیفه قانونی محیط زیست این است که به مجموعه‌های نگهداری از حیات وحش کمک و نظارت کند افزود: اگر حیات وحش پارک ساعی استانداردهای لازم را رعایت نکند و مجوزهای لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست نگیرد، این مرکز را به عنوان مرکز متخلف و غیرقانونی معرفی می کنیم و از راه قانونی وارد می شویم
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: هرگونه نگهداری حیات وحش تحت عنوان‌های مختلف مانند باغ وحش، باغ پرندگان و مرکز نگهداری ، مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست است.
وی با اشاره به اینکه این مجوز تابع شرایط خاص است ، گفت: مراکز نگهداری از حیات وحش باید دائم گزارش خود را از تعداد و نوع گونه‌ها ، ورود و خروج حیات وحش مختلف به آن مکان، مرگ و میر و تولدی که دارند و ... ارائه کنند همچنین وضعیت تغذیه و نگهداری حیات وحش نیز باید مناسب بوده باشد ، فضای مناسب و کافی برای نگهداری از حیات وحش را داشته و شرایط و مقررات لازم را رعایت کرده باشد و در عین حال دامپزشکی مستقر در آن مرکز حضور داشته باشد.
بازگیر ادامه داد:پارک چیتگر هنوز مجوزلازم زیست محیطی را اخذ نکرده و از این پس طبق قانون و حکم قضایی بامسئولان آن برخورد می شود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736086

وب گردی

وب گردی