ثبات نسبی نرخ مرغ از آغاز دولت یازدهم تا کنون

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد: قیمت مرغ از آغاز دولت یازدهم تا کنون، افزایش چشمگیری نداشته و از تاثیرات تورم نیز در امان بوده است.

محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره میزان مرغ های توزیع شده در بازار اظهار کرد: مرغ آماده طبخ و روانه کشتارگاه از تاریخ 5اسفند ماه ، بسیار بیشتر از گذشته وارد بازار شده است؛ البته روند جوجه ریزی در بازار از اواخر دی ماه تا کنون نیز به علت افزایش تقاضاها برای خرید بیشتر مرغ ، بیشتر از گذشته شد که خوشبختانه نگرانی برای میزان مرغ موجود در بازار برای شب عید را برطرف کرد.

وی درباره عرضه مرغ در بورس کالا یادآورشد: مرغ داران هنوز وارد بورس نشده اند چراکه بورس ضوابط خاص خودش را دارد که به سادگی نمی توان به آن وارد شد؛ به نظر من از سمت مرغ داران هنوز سازو کار لازم جهت وارد شدن به بورس کالا وجود ندارد و درحال حاضر تنها یکی از زنجیره های مرغ می تواند مرغ گرم را وارد بورس کند که البته من با واردشدن مرغ به بورس کالا به شدت مخالف هستم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در ادامه درخصوص مخالفتش با واردشدن مرغ به بورس کالا بیان کرد: وارد شدن مرغ در بورس کالا و خریداری کردن این کالا در این فضا، برخلاف منافع مرغ دارها است .

یوسفی اضافه کرد:مرغ دارها و پرورش دهندگان مرغ در اواخر دی ماه جوجه یک روزه را با نرخ 2500 تومان فروخته اند که این موضوع نشان دهنده بالا بودن تقاضای بازار برای جوجه یک روزه است.

وی با اشاره به واکسینه کردن چند وقت اخیر پرندگان گوشتی اعلام کرد: در حال حاضر مرغ های موجود در بازار از نظر آنفولانزا مشکلی ندارد، اما معمولا دامپزشکان زدن واکسن در فصل های مختلف سال را به علت وجود ویروس های خاص هر فصل ضروری می دانند. زدن واکسن به پرندگان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس های فصلی هر چند وقت یکبار انجام می شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره افزایش قیمت مرغ در این هفته خاطر نشان کرد:به نظر من قیمت مرغ باید افزایش پیدا کند. نرخ 7500 تومانی مرغ به سه سال مربوط می شود که دولت یازدهم به تازگی روی کار آمده بود و وزیر کشاورزی این قیمت را به عنوان نرخ مرغ پذیرفت. نرخ مرغ از سه سال گذشته تا کنون تغییری نکرده و تورم موجود نیز نتوانسته بر این قیمت تاثیر بگذارد.

یوسفی در پایان درباره تعیین نرخ مرغ در بازار تصریح کرد: نرخ اصلی مرغ را میزان عرضه و تقاضای بازار در زمانهای مختلف مشخص می کند اما در بازار کنونی اگر عرضه بیشتر یا کمتر از میزان تقاضا شود،قیمت مرغ باید برای مصرف کننده بازهم بین 7تا 8 هزار تومان است و دراین خصوص تغییر قیمت قابل توجهی رخ نمی دهند.

خبرنگار: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 736095

وب گردی

وب گردی