هاشمی: تا سال 97 رکود بر بازار مسکن حاکم است/نرخ رشد جمعیت، مهمترین عامل رکود

استاد دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بازار مسکن در سال 96 با تغییری همراه نمی شود و به طور قطع تا سال 97 شاهد رکود در این بازار خواهیم بود.

سید فرزاد هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت بازار مسکن در سال جاری گفت: براساس آمار ارائه شده روند معاملات در بازار مسکن نسبت به سال گذشته با تغییر چندانی همراه نبوده و رکود همچنان در این بازارحاکم است.

وی در ادامه اظهار داشت: به طور کلی بازار مسکن در روزهای پایانی سال با وضعیت مساعدی همراه نخواهد شد و در صورت ایجاد تغییرات در معاملات این بازار در فصل تابستان شاهد آنخواهیم بود.

هاشمی گفت: به دلیل رکود حاکم در بازار مسکن بررسی های انجام شده حاکی از عدم رونق این بازار در فصل تابستان است زیرا به دلیل رکود موجود افزایش قیمتی در این بازار ایجاد نمی شود که این امر یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش ساخت و ساز و نیز معاملات بوده است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی خود از وضعیت بازار مسکن طی سال آتی را اینگونه بیان کرد: بازار مسکن در سال 96 با تغییری همراه نمی شود و به طور قطع تا سال 97 شاهد رکود در این بازار خواهیم بود.

وی درباره عوامل لازم جهت خروج مسکن از رکود گفت: مهمترین مورد در این خصوص رشد موالید و جمعیت جدید در کشور است که می تواند بازار مسکن را ساماندهی و باعث خروج از رکود شود بنابراین می توان گفت نرخ رشد جمعیت مهمترین عامل در رکود بازار مسکن است.

هاشمی درباره تاثیر برجام بر بازار مسکن گفت: برجام زمانی می تواند در این بازار تاثیر گذار باشد که همزمان با آن در تقاضا تغییراتی ایجاد شود و با افزایش همراه شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: سید جواد بشیری

401/100

کد خبر: 736122

وب گردی

وب گردی