وزارت نفت برای توسعه میادین مشترک اوراق مشارکت ارزی منتشر می کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اجازه دادند که برای توسعه میادین نفت و گاز مشترک تا سقف 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ارزی و ریالی منتشر کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه و در ادامه بررسی جزییات درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور بند ط تبصره 5 را مصوب کردند.
بر این اساس به وزارت نفت ازطریق شرکت های دولتی تابعه ذی‌ ربط اجازه داده شد با تصویب شورای اقتصاد به ‌منظور‌ سرمایه ‌گذاری در طرح های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی - ریالی از طریق بازار سرمایه در سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000)ریال با تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت مذکور از محل افزایش تولید همان میادین نسبت به ارقام مصوب همان سال اقدام کند.
در بند (ی) نیز نمایندگان مصوب کردند که به وزارت نفت ازطریق شرکت های دولتی تابعه ذی ‌ربط اجازه داده می ‌شود تا سقف معادل سه میلیارد (3.000.000.000) دلار از محل انتشار اوراق مالی ارزی -ریالی با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و یا قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران با تصویب هیأت وزیران استفاده کند.
نمایندگان همچنین در بند الحاقی 2 نیز به دولت اجازه داده می شود اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که واگذاری آنها مشمول سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی نمی باشد با رعایت قوانین و مقررات تا سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000) ریال به فروش رسانده و منابع حاصل را پس از واریز به خزانه‌ داری‌ کل اختصاص دهد.
در صورت عدم تأمین اعتبار از محل فروش اموال تا سقف فوق الذکر، دولت اجازه دارد باقی ‌مانده اعتبار را از محل فروش اوراق مالی اسلامی بلند مدت تأمین کند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402/601

کد خبر: 736185

وب گردی

وب گردی