بازار سرمایه مهم‌ترین ذینفع اجرایی شدن IFRS

اجرای IFRS کار ساده‌ای نیست و همه کشورهای دنیا آن را پذیرفته‌اند. از میان ۱۵۳ کشور تنها ۲۳ کشور هنوز این مهم را اجرایی نکرده‌اند. مهم‌ترین ذینفع اجرایی شدن IFRS بازار سرمایه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار،صبح امروز در همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی(IFRS)و نقش آن در شفافیت بازارهای مالی که در محل همایش‌های صدا و سیما در تهران برگزار شد، بیان کرد: با کمک سازمان حسابرسی در سال ۹۲ سازمان بورس به صورت اختیاری IFRS را اجرایی کرد. در مجموع ۶۷ شرکت بورسی ملزم به اجرایی IFRS برای صورت‌های مالی ۹۵ خواهند بود.

شاپور محمدی در ادامه با اشاره به بنیاد IFRS گفت: در بنیاد IFRS نهادهای نظارتی مهمی وجود دارند و ایران هم به دنبال آن است که در این بنیاد بتواند حضور داشته باشد و اعمال نظر کند.

وی در همین راستا اضافه کرد: ارزش منصفانه، مهم‌ترین ویژگی IFRS برای سهام‌داران است و وظیفه سازمان بورس حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران سهامدار است. علاوه بر شفافیت و کارایی عملیاتی، منصفانه بودن قیمت سهام بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار ادامه داد: IFRS کمک می‌کند سرمایه‌گذاران خارجی با زبانی که متوجه آن می‌شوند، صورت‌های مالی شرکت‌های ایرانی را ورق بزنند. ایران نیاز دارد تا شرکت‌هایش در بازارهای مالی دنیا فعال شوند و IFRS یکی از راه‌های این مشارکت بین‌المللی است.

محمدی در پایان اضافه کرد: با IFRS افزایش شفافیت و تقویت پاسخگویی برای تمام افراد انجام می‌شود. این در حالی است که IFRS تمام کار نیست و تنها بخشی از آن است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:پورعرب

401/601

کد خبر: 736212

وب گردی

وب گردی