نصب چهار سردیس از مفاخر ملی در واحد بویین زهرا

مسیح به نیا گفت: ما برای نخستین بار جزو 7 دانشگاه دارنده دانشجوی نمونه کشوری قرار گرفته ایم که این افتخار با تلاش لورنس داریوش دانشجوی رشته رباتیک واحد بویین زهرا بدست آمده است.

مسیح به نیا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی واحد گفت: ما در نگاه اول بحث حضور تشکل ها را مورد بررسی قرار می دهیم. انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان واحد برای نخستین بار در اردیبهشت سال 95 برگزار شد. دفتر رسمی انجمن اسلامی دانشجویان نیز با حضور سردار شاهرخی، ریاست واحد و معاونینشان در خرداد ماه افتتاح شد. نماینده دکتر میرزاده نیز در این مراسم حضور داشتند. در حوزه تشکل ها بحث ارتقاء بسیج دانشجویی را داشته ایم که موجب شد تا وضعیت آنها از حالت پایگاه به حالت حوزه تبدیل شود. حوزه بسیج دانشجویی کل شهرستان در حال حاضر در این واحد با حضور سردار شاهرخی درحال فعالیت است.

او گفت: غیر از بحث تشکل های سیاسی ما در حوزه فرهنگی نیز بحث کانون ادب و هنر را در این واحد داشته ایم. این کانون فعالیت های خود را در حوزه سینما، تاتر و دیگر فعالیت های فرهنگی اجرا می کند.به تازگی در یک سال اخیر بحث پخش و نقد فیلم در این واحد مورد بحث و بررسی انجام شده است. در همین راستا نشریه ای تحت عنوان رویداد در حوزه هنری در حال فعالیت است که با سردبیری صالح دانشیار موفق به کسب مقام سوم کشوری شد.

وی افزود: در حوزه دانشجویی و فرهنگی 2 موضوع مورد توجه قرار می گیرد، اول اینکه ما برای نخستین بار جزو 7 دانشگاه دارنده دانشجوی نمونه کشوری قرار گرفته ایم که این افتخار با تلاش لورنس داریوش دانشجوی رشته رباتیک واحد بویین زهرا بدست آمده است. در بحث مسابقات قرآن و عترت و موضوعات فرهنگی ما دو دانشجوی نمونه کشوری داشته ایم، یکی از آنها محمدعلی خاکباز در رشته خوشنویسی نستعلیق که رتبه دوم کشور شد و دیگری منوچهر پورمند بود که در رشته عکاسی مقام دوم کشور را کسب کرد.

به نیا ادامه داد: ما برای نخستین بار کیلینیک مشاوره دانشجویی را در حوزه های روانشناسی و حقوق در واحد بویین زهرا راه اندازی کرده ایم.این کیلینیک بسیار مجهز بوده و در حال خدمت رسانی به داخل شهر و نهاد هایی مثل دادگستری نیز هست. در بخش فعالیت های جنبی برای طرح های رفاهی دانشجویان و اساتید ما جشن فارغ التحصیلی برای دانشجویان در ابتدای سال داشتیم. همچنین جلسه توجیهی دانشجویان را در ابتدای سال برای دانشجویان ورودی جدید برگزار کردیم. در بخش یادواره شهدای مدافع حرم و تجلیل از دانشجویان فارغ التحصیل مان را داشتیم که این ها در مقاطع مختلف زمانی در طول سال برگزار شده است.

او با اشاره به بحث یادواره شهدای انقلاب اسلامی در ایام فجر گفت: در همین راستا همایشی برای یادبود از اولین شهید استان در ایام دهه فجر برگزار شد. همچنین در رابطه با بخش عتبات عالیات این واحد حدود 300 نفر از دانشجویان را راهی عتبات عالیات کرده است. همچنین دو اردو جداگانه ویژه با نوان و آقایان برای سفر به مشهد در هفته گذشته برگزار کردیم که بیش از 50 درصد هزینه این سفر از طرف دانشگاه پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در بحث فضا سازی دانشگاه، ما سالنی با گنجایش 230 نفر برای بخش های رفاهی دانشجویان در نظر گرفته ایم. همچنین در سال جاری ورزشگاه زمین چمن مصنوعی برای دانشجویان احداث شد. در رابطه با طرح های ماندگار برنامه ما ساخت و نصب سردیس مفاخر ملی در سطح دانشگاه بوده است. در همین راستا سردیس پروفسور حسابی، پروفسور سمیعی، دکتر علی اکبر دهخدا و شهید علی محمدی ساخته و در دانشگاه نصب شده است. همچنین نمایشگاهی با موضوع آسیب های اجتماعی با همکاری فرمنداری و نیروی انتظامی در دانشگاه داشته ایم. در همین راستا کارگاهی تحت عنوان بررسی سو مصرف مواد نیز در واحد بویین زهرا برگزار شده است.

به نیا در پایان افزود: کارگاه ارتباط موفق در زندگی زناشویی ویژه کارکنان و اساتید برگزار شد که طی آن از دانشجویان و کارکنانی که به تازگی در سال 95 ازدواج کرده بودند تجلیل شد. در حال حاضر 5 کانون با عناوین بسیج، انجمن اسلامی، ادب و هنر، قرآن و عترت و ادبیات فارسی به فعالیت در زمینه های فرهنگی می پردازند.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 736220

وب گردی

وب گردی