"ارتش آزاد" مخالفتی با حذف عنوان "عربی" از جمهوری سوریه ندارد

برخی منابع در ارتش آزاد سوریه از آمادگی این گروه شورشی برای حذف عنوان "عربی" از نام جمهوری سوریه خبر دادند تا به این ترتیب تنوع در سوریه را حفظ کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، سخنگوی ارتش آزاد سوریه با تاکید بر اینکه این ارتش آماده است عنوان "عربی" را از نام کشور سوریه حذف کند، در عین حال گفت: ارتش آزاد سوریه با هر گونه اقدام برای ایجاد ساختاری فدرالی در سوریه و یا هرگونه طرحی برای تقسیم کشور مخالف است.

این منبع افزود: تصمیم برای حذف عنوان "عربی" از نام "جمهوری عربی سوریه" در راستای مناسب‌تر کردن فضای کشور برای اقلیت کرد است.

وی ادامه داد: ما در ارتش آزاد سوریه کشوری می‌خواهیم که از حقوق و منافع تمامی شهروندانش حمایت کند. ما از حذف عنوان "عربی" از نام کشور و باقی ماندن عنوان جمهوری حمایت می‌کنیم.

واژه عربی در جمهوری عربی سوریه مدت‌هاست که به مساله مورد بحث تبدیل شده و در پیش‌نویس قانون اساسی سوریه که از سوی روسیه ارائه شده نیز به این موضوع پرداخته شده است، به گونه‌ای که در این پیش‌نویس بندی درج شده مبنی بر حذف تعابیری که به عربی بودن جمهوری سوریه اشاره دارد. در این بند نام "جمهوری جدید سوریه" درج شده تا تضمینی باشد بر تنوع موجود در جامعه سوریه.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید: سرلک

کد خبر: 736280

وب گردی

وب گردی