«پدران آسمان» در دانشگاه واحد ارومیه

محمود بابازاده گفت: طرح «پدران آسمان» حول محور خانواده محترم شهدا برگزار خواهد شد.

محمود بابازاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی واحد گفت: ما در برنامه های مختلف فرهنگی با توجه به بخشنامه هایی که از سازمان مرکزی به ما ابلاغ شده فعالیت های بسیاری را انجام داده ایم. این فعالیت ها را میتوان به چند دسته تقسیم کرد: در حوزه فرهنگی در بخش نشریات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در طول تاریخ برای اولین بار صاحب 8 نشریه مجوز دار شده است. ما در نظر داریم تا عید تعداد این نشریات را به 10 نشریه افزایش دهیم.

او گفت: در مورد کانون ها ما با سیاست هایی که در دانشگاه داشته ایم تلاش کردیم تا عرصه را برای دانشجویان در جهت فعالیت های فرهنگی باز کنیم و این امر امکان پذیر نبود مگر با ایجاد کانون هایی که بتواند دانشجویان را جذب و به فعالیت های فرهنگی علاقمند کند. برای اولین بار کانون های دانشجویی و فرهنگی واحد ارومیه صاحب اتاق مستقلی شده است که در آن امکانات مختلفی در اختیارشان قرار گرفته است تا بتوانند در این مکانی که فراهم شده به فعالیت های فرهنگی خود ادامه دهند.

وی افزود: هم در خود ارومیه ما نماینده کانون ها را داریم که با تهران در ارتباط هستند و رابط این کانون ها به حساب می آیند و از طرف دیگر ما شورای هماهنگی کانون ها را ایجاد کردیم که در کل استان تا به شکلی مشکلات و مسائل مربوط به کانون ها را در انجا مطرح کنند. برنامه های متفاوتی هم خود معاونت فرهنگی دانشجویی در ایام مختلف برای دانشجویان در نظر گرفته است.

بابازاده در ادامه گفت: واحد ارومیه در یک ماه گذشته همایشی را با عنوان وحد برگزار کرده است. همچنین بحث تجلیل از خانواده محترم شهدا تا هفته آینده برگزار خواهد شد. خود معاونت دانشجویی فرهنگی این برنامه ها را بصورت مستقیم مدیریت کرده است. ولی برنامه هایی که به طور غیر مستقیم و با حضور خود دانشجویان، کانون ها و تشکل ها برگزار شده است به مراتب بیشتر از برنامه هایی است که گفته شده است.

وی در پایان اشاره کرد: ما در بحث طرح های ماندگار فرهنگی طرحی را به سازمان فرهنگی فرستاده ایم که در صورت موافقت سازمان با این طرح آنرا اجرایی خواهیم کرد. عنوان این طرح پدران آسمانی است که حول محور خانواده محترم شهدا برگزار می شود. اما از نقطه نظر یادمان شهدا ما یادمان شهدای گمنام ارومیه را به عنوان طرحی فرهنگی در چند سال گذشته به بهره برداری رساندیم. ما تلاش می کنیم تا دیگر دانشگاه های استان آذربایجان غربی را در امر طرح های ماندگار فرهنگی حمایت کنیم.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 736302

وب گردی

وب گردی