هفته نمایش فیلم‌های مستند حوزه آسیب‌های اجتماعی‌در‌دانشگاه ها برگزار می شود

مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت علوم گفت: دهم تا هجدهم اسفند ماه هفته فیلم مستند اجتماعی در دانشگاه‌های کشور برگزار می شود و نمایش این فیلم‌ها با نقد و گفت‌وگو همراه است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتروحید شالچی در جمع خبرنگاران به آسیب‌های اجتماعی و ابراز نگرانی مقام معظم رهبری در این مورد اشاره کرد و گفت: پیرو دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی، جلسات متعددی در وزارت علوم برگزار شد و دستگاه های متعددی درگیر مسائل آسیب‌های اجتماعی شدند و اقدامات فوق العاده ای را در نظر گرفتند تا بتوان روند رشد آسیب های کشور را کاهش داد.

وی افزود: از میان آسیب های احتماعی پنج آسیب شامل طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، مناطق ناامن و حاشیه نشینی مدنظر قرار گرفت که ۳ مورد طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی در حوزه مسئولیت وزارت علوم قرار گرفت و بر همین اساس، در وزارت علوم برنامه ریزی هایی انجام و کارهای فوق‌العاده‌ای آغاز شد تا در زمینه های آسیب‌های اجتماعی شاهد روند کاهشی باشیم که یکی از این برنامه ها استفاده از ظرفیت هنر بود.

دکترشالچی تاکید کرد: طیف مخاطب وزارت علوم یعنی دانشجویان علاقه مند به هنر هستند و از این جهت هفته فیلم مستند اجتماعی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی شد و شورایی برای گزینش آثار انتخاب شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه‌ای از آثار در این حوزه انتخاب شدند که از دهم تا هجدهم اسفندماه در دانشگاه‌های سراسر کشور به نمایش در می آید.

گفتنی است در این جشنواره آثار حرفه ای و برتر کشور نمایش داده می شود و محل نمایش هم فضاهای دانشگاهی یا خوابگاهی است.

200

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 736313

وب گردی

وب گردی