برای رشد نماز در جامعه باید نماز اول وقت، به جماعت و در مساجد گسترش یابد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با همکاری ستاد اقامه نماز شهرستان، اجلاس شهرستانی نماز با موضوع نماز و دانشگاه را در محل سالن اجتماعات شهید بشارت و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر رضوانی، امام جمعه شهر دهاقان، مدیران و رؤسای ادارات شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر، بخشدار، کارکنان ادارات، کارکنان دانشگاه، اعضای هیأت علمی و دانشجویان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از واحد دهاقان، سخنران مدعو این اجلاس حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر، معاون ستاد اقامه نماز استان اصفهان بود که در سخنانی پیرامون نماز گفت: « در اسلام امری بالاتر از نماز نداریم و با دقت در آیات، روایات و سیره اهل بیت به این نکته پی می‌بریم که نماز بالاترین و با اهمیت‌ترین موضوعی است که در همه ادیان الهی به آن اشاره شده است. جایگاه نماز در دین جایگاهی اصلی و بسیار با اهمیت است و یکی از ارکانی که دشمنان روی آن سرمایه‌گذاری‌های مهمی انجام داده‌اند تا مغفول باشد، نماز است. اگر بخواهیم نماز در جامعه رشد کند و جایگاه خود را به‌دست بیاورد باید به سه اصل انجام فریضه نماز در اول وقت، انجام فریضه نماز به جماعت و انجام فریضه نماز در مساجد، بسیار اهمیت بدهیم و آن را بیش از پیش گسترش دهیم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوانی، امام جمعه شهر دهاقان در ادامه اجلاس با بیان این موضوع که نماز در صدر همه اولویت‌هایی همچون فرائض و مستحبات است که پیامبران خدا به جهانیان عرضه کردند، گفت: « نماز جزء اهداف اصلی دین است و جنبه بازدارندگی آن کاملا مبرهن و مشخص است. در باب نماز وجود چهار هزار مسأله، اهمیت نماز را بهتر نمایان می‌کند. یکی از راه‌های شناختن اهمیت یک موضوع، فرض عدم آن است، به این معنا که اگر وجود نداشت چه می‌شد؟ اگر نماز در دین وجود نداشت، بدون تردید از دین چیزی باقی نمی‌ماند و دین به یک موضوع تاریخی و ذهنی تبدیل می‌شد، ولی نماز و وجود آن باعث می‌شود که هر روز دین نشان داده شود و باعث زنده نگه داشتن دین و دیده شدن آن می‌شود.»

رضوانی در ادامه خاطرنشان کرد: « در صدر دعوت همه پیامبران، پرداختن به نماز است و در اولین پیام‌هایی که به همه پیامبران نازل شد، از آنان خواسته شد که نماز را برپا دارند، چرا که توصیه اول خداوند برپاداشتن نماز است. امروزه در جامعه ما نمازگزاردن به امری بدیهی تبدیل شده است و مسأله‌ای که باید بیش از پیش به آن پرداخت، کیفیت، ارتقاءبخشی و خوب نماز خواندن است.

200

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 736314

وب گردی

وب گردی