تخفیف ۶۰ درصدی امکانات رفاهی و تفریحی برای زوجینی که در 5 سال ابتدایی زندگی مشترک قرار دارند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری اردوی جوانان خبر داد و گفت: قصد داریم بهار ،پاییز وزمستان سال آینده تخفیف ۶۰ درصدی استفاده از امکانات تفریحی ،رفاهی و اسکان را برای زوجینی فراهم کنیم که در پنج سال ابتدایی زندگی مشترک خود قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا شهرام فکری با بیان اینکه قرار است سال ۹۶ تفاهم نامه‌ای میان مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با فرماندار شهرستان سرعین منعقد شود، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه می توانیم امکانات رفاهی رادر اختیار اعضای سازمان‌های مردم نهادی قرار دهیم که در اردوی جوانان ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره مجمع جوانان استان اردبیل گفت: انتخابات مجمع جوانان استان اردبیل در دی ماه سال جاری برگزار شد که از ۱۵ کاندیدا، هفت نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان اردبیل به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه سمن‌های استانی اشاره کرد و اظهارکرد:در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار است در استان اردبیل چهار کارگاه آموزشی با موضوعات کاهش اعتیاد، حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، مفاسد اخلاقی ویژه دختران نوجوان و جوان تا پایان اسفند ماه سال جاری برای اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان برگزار شود.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان ۱۰ موضوع دیگر را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برای اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل مشخص کرده است که این موضوعات را به اطلاع سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان استان رساندیم همچنین در حال حاضر هشت طرح از طرح‌های سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دریافت کرده‌ایم که قرار است کمیته داوری آن برگزار شود.

به گفته فکری سه طرح از طرح‌های سمن‌های جوانان استانی در حوزه مستندسازی آسیب اجتماعی جوانان بخصوص پدیده گرایش جوانان به غرب در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی برای سمن‌ها به دو صورت استانی وملی برگزارمی شود، اظهارکرد: قصد داریم یک دوره توانمندسازی استانی برای اعضای سمن‌ها با موضوعات جذب حامیان و تنظیم اسناد مالی برگزار کنیم.

فکری در پایان گفت: در حال حاضر ۳۵ سازمان مردم‌نهاد حوزه جوانان با موضوعات گردشگری،محیط زیست،پژوهشی و علمی،اعتقادی و مذهبی با تمرکز عمده روی موضوعات فرهنگی فعالیت می‌کنند و۷۰ سمن در انتظار اخذ مجوز هستند البته قصد داریم سمن‌های جوانان استانی را به سمت موضوعات اجتماعی سوق دهیم.

دریافت کننده و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 736406

وب گردی

وب گردی