دیدار وزیر خارجه انگلیس با سیسی درباره خاورمیانه و همکاری‌های دوجانبه

رئیس جمهور مصر در دیدار با وزیر خارجه انگلیس ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحقق پیشرفت کیفی در روابط قاهره-لندن، از جامعه جهانی خواست تلاش‌های خود را برای خشکاندن منابع مالی تروریسم و قطع خطوط امدادی و در نهایت پیروزی بر تروریسم افزایش دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری مصر، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور در دیدار با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نسبت به ارتقای کیفی در تمامی سطوح روابط میان دو کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: قاهره در راستای تقویت همکاری‌ها با انگلیس در زمینه‌های مختلف به ویژه آموزش و افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در مصر و توسعه کانال سوئز تلاش می‌کند.

سیسی در ادامه از حمایت‌های انگلیس از کشورش در زمینه امضای توافقنامه اعطای وام با صندوق بین‌المللی پول جهت حمایت از اقتصاد مصر استقبال کرد.

جانسون نیز که در اولین سفر رسمی خود به مصر به سر می‌برد، نسبت به تقویت همکاری‌ها با مصر ابراز امیدواری و تاکید کرد که انگلیس از ثبات و توسعه در مصر حمایت می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه از همکاری خوب دستگاه‌های مصری مسئول برقراری امنیت فرودگاه‌ها با انگلیس تشکر و بر ادامه تلاش‌های دو طرف جهت ازسرگیری پروازها به شرم الشیخ تاکید کرد.

همچنین در این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور در زمینه مسائل مشترک و در راس آنها مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، تحولات خاورمیانه به ویژه سوریه، لیبی و یمن و نیز افق‌های آتی روند تحقق صلح در منطقه پرداختند.

سیسی در ادامه افزایش تلاش‌های جامعه جهانی در تمامی زمینه‌ها برای پیروزی در جبهه نبرد با تروریسم و گروه‌های تروریستی با خشکاندن منابع مالی و مسدود کردن راه‌های امدادی به آنها را خواستار شد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 736423

وب گردی

وب گردی