انتظارم از فارغ التحصیلان مهندسی معماری واحد،نقش آفرینی مثبت در امر معماری وشهرسازی اسلامی است

چهارمین همایش ملی الگوی معماری وشهر سازی اسلامی در این واحد دانشگاهی جهت تداوم مسیر نیل به الگوهای اسلامی-ایرانی در حوزه معماری و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز در ابتدای مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین وپژوهشگران،اعلام کرد:این همایش، چهارمین همایش الگوهای ملی معماری و شهرسازی است که در این دانشگاه برگزار می‌شود،وی با بیان اینکه این همایش تحت حمایت«سیویلیکا» می باشد،لذا کلیه مقالات پذیرفته شده در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.
دکتر زینلی افزود:دبیرخانه همایش در زمان اعلام شده ١١٦ مقاله ارسالی از پژوهشگران ومحققان ٢٠ مرکز اموزش عالی کشور را داوری و اعلام نتیجه کرده است که جا دارد از کمیته علمی همایش وداوران آن تقدیر وتشکر نمایم.
رئیس چهارمین همایش الگوهای ملی معماری و شهرسازی نطنز تصریح کرد:انتظاری که از فارغ‌التحصیلان مهندسی معماری واحد نطنز می‌رود نقش‌آفرینی مثبت و به سزا در امر معماری و شهرسازی شهرستان داشته باشند که با توجه به وجود رشته معماری درمقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نهایت استفاده از فرصت‌هاست و دغدغه‌ها و موانع شهرستان در بحث معماری و میراث فرهنگی می‌تواند به کمک همین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با بهره‌وری از فرصت هامرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعاملات صورت گرفته با مسؤولان شهری ،شهردار و فرماندار و مدیران میراث فرهنگی مطالبه و اعلام آمادگی کرده‌اند که از طرح‌های دانشجویان و اساتید در شهرستان استفاده کنند و امیدوارم خروجی این همایش ارائه طرح‌های ویژه برای آغاز طرح‌هایی برای اجرای الگوهای معماری اسلامی ایرانی در نطنز باشد.
در ادامه مراسم،استاد فرزانه کشور، آقای دکتر محمد نقی زاده از صاحبنظران عرصه معماری و شهرسازی اسلامی به عنوان سخنران اصلی مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند، ایشان از لزوم توجه به قرآن و منابع اصیل اسلامی در طراحی شهر ارمانی سخن گفتند و اشاره کردند معماری ارمانی به روز کردن اصول و مفاهیم با نیاز ها و مقتضیات زمانه است.
در پایان مراسم ،به مقالات برتر هدایایی اهدا گردید.
گفتنی است از حاشیه های این همایش ،برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانشجویان واحد،نمایشگاه صنایع دستی شهر،نمایشگاه ماکت خانه های روستایی شهرستان نطنز می توان اشاره کرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736425

وب گردی

وب گردی