پاکستان و افغانستان آغاز مارس مذاکرات مقابله با تروریسم برگزار می‌کنند

مقامات پاکستان و افغانستان آغاز مارس مذاکراتی را درباره یک مکانیسم مشترک برای مبارزه با تروریسم و همکاری سازنده برای رفع نگرانی‌ها در مرزهای مشترک برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه نیشن، سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی به خبرنگاران در اسلام آباد گفت که قرار است مذاکراتی درباره راه‌های مقابله با تروریسم در جریان دیدارش با صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان و در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (ECO) در روزهای آتی داشته باشد.

وی ادامه داد: ربانی حضورش را در کنار سایر مقام‌های افغان در این نشست تایید کرده است. ما به دنبال همکاری در زمینه مقابله با تروریسم هستیم؛ چون دشمن مشترک ماست و توافق کردیم تا همکاری کنیم. برای این هدف، ما مذاکراتی را برای ارائه مکانیسمی در سطوح مختلف شامل سطح نظامی، اطلاعاتی، سیاسی و امور خارجی در نظر داریم. پاکستان پیشنهادهای خود را به دولت افغانستان ارائه کرده و اگر دولت کابل با آنها موافقت کند، امیدوارم که در جریان این نشست رسما آنها را تایید کنیم.

سرتاج عزیز با اشاره به این که نشست مذکور اول مارس سال جاری میلادی برگزار می‌شود، گفت: در این نشست مقام‌های دولت‌های کابل و اسلام آباد درباره روش‌هایی برای همکاری کارآمد در سطوح مختلف به گفت و گو می‌پردازند.

وی درباره سوالی با مضمون "تلاش‌های هند در منزوی کردن پاکستان" در جامعه بین‌الملل نیز گفت: چنین اقداماتی هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. نقش مهم و استراتژیک ما در جهان اسلام همچنان پابرجاست و ما به همکاری خودمان در این زمینه و همچنین انجمن همکاری منطقه‌ای جنوب آسیا (SAARC) ادامه می‌دهیم.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 736435

وب گردی

وب گردی