رئیس دانشگاه خبرداد:  شناسنامه دار شدن مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی با تصویب اساس نامه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تمامی مراکز دانشگاه تا مهر ماه سال 96 باید دارای اساسنامه، و شخصیت حقوقی شوند، گفت: پیش نویس اساسنامه تیپ مراکز که مصوب شورای گسترش اموش عالی می باشد بزودی برای اقدام در اختیار واحدهای استانی قرار می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در جلسه رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه کارآفرین است، درصورتی که خانواده ها با ماهیت اصلی این دانشگاه آشنا شوند علاقه مند به تحصیل فرزندان خود در این دانشگاه خواهند شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه پیش بینی می شد در سال 95 این دانشگاه 870 هزار دانشجو داشته باشد و در پایان برنامه ششم توسعه یعنی پایان سال 99 تعداد دانشجویان این دانشگاه به 660 هزار نفر برسد، تأکید کرد: اکنون جمعیت دانشجویی این دانشگاه در حال حاضر نزدیک به 450 هزار نفر است که از پیش بینی سال آخر برنامه توسعه نیز کمتر است.

دکتر امید عنوان کرد: بر اساس پیش بینی برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از دانشجویان کشور تا پایان این برنامه آموزش های مهارتی را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: با توسعه کیفیت فعالیت های این دانشگاه می توانیم روند آموزش مهارتی را نسبت به گذشته ارتقاء

دهیم، بنابراین پذیرش دانشجو در این دانشگاه به روند صعودی تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه انعطاف پذیری از خصوصیات مهم و ارزشمند این دانشگاه بشمار می رود، گفت: این دانشگاه از انعطاف پذیری بالایی برخودار است به‌گونه ای که می توان طی یک نیمسال تحصیلی رشته و یا پودمان جدید تعریف و راه اندازی کرد و این درحالی است که این قابلیت در دیگر دانشگاه های کشور وجود ندارد.

دکتر امید تأکید کرد: مراکز این دانشگاه با استفاده از قابلیت انعطاف پذیری این دانشگاه می‌توانند در تعریف رشته و دوره های جدید مهارتی فعالیت بیشتری داشته باشند و پس از تصویب این دوره‌ها نسبت به اجرا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه به وضع موجود و جذب و پذیرش کمی در رشته هایی که مورد نیاز کشور نیست عادت کرده ایم و باید این رویه اصلاح شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: واحدهای استانی باید از تفویض اختیاری که به آنها شده است استفاده کرده و با نیاز سنجی‌های استانی و منطقه‌ای و براساس آمایش آموزش عالی نسبت به تعریف رشته و پودمان‌های جدید اقدام کنند.

دکتر امید با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت مناسبی در امر گردشگری، تجارت، شیلات، نفت و گاز و پتروشیمی و گیاهان دارویی برخوردار است، اظهار داشت: بر اساس این پتانسیل‌ها می‌توان رشته‌های جدید تعریف و تصویب شود.

وی تأکید کرد: طبق صحبت‌های صورت گرفته با استاندار محترم بوشهر، واحد استانی با هماهنگی استانداری می‌تواند از ظرفیت شورای اداری و پتانسیل موجود استان استفاده کند و برای شغل های جدید و مورد نیاز استان رشته های جدید تعریف و به ستاد دانشگاه معرفی کند تا فرآیند تصویب طی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تمامی مراکز دانشگاه تا مهر ماه سال ۹۶ باید دارای اساسنامه، شخصیت حقوقی و شناسنامه شوند، تأکید کرد: اساس نامه تیپ برای مراکز خصوصی این دانشگاه به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است و به زودی برای اجرا در اختیار واحدهای استانی قرار می‌گیرد.

دکتر امید خاطرنشان کرد: برای تصویب اساسنامه مراکزی مورد تأیید قرار می‌گیرند که از امکانات کافی، مدرسین برجسته، استاندارد فضا و کیفیت‌های آموزشی مطلوب برخوردار باشند.

وی با اشاره به سطح بندی مراکز این دانشگاه نیز گفت: براساس این سطح بندی که بزودی انجام می‌شود، مراکزی که در سطوح پایین‌تر قرار گیرند به آنها فرصت داده می شود تا حداقل امکانات مطلوب را فراهم کرده و تا زمان کسب استانداردهای لازم، فعالیت انها بصورت موقت و محدود خواهد بود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736467

وب گردی

وب گردی