AMD لوگوی معماری جدید پردازنده های گرافیک Radeon Vega را رونمایی کرد

سه‌شنبه‌ی هفته گذشته کمپانی AMD همزمان با ارائه‌ی اطلاعات در مورد پردازنده‌های رایزن، لوگوی پردازنده‌های جدید گرافیکی Radeon Vega را نیز رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، AMD هفته‌ی گذشته کنفرانسی به‌منظور ارائه‌ی اطلاعات رسمی در خصوص پردازنده‌های جدید سری رایزن برگزار کرد که طی آن اطلاعاتی نیز در رابطه با پردازنده‌های گرافیکی جدید این کمپانی با نام Radeon Vega ارائه شد.

از جمله‌ی اولین اطلاعات ارائه‌شده در رابطه با نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی ای ام دی باید به لوگوی این سری جدید اشاره کرد که در تصویر بالا می‌توانید آن را مشاهده کنید. همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، لوگوی سری وگا الهام گرفته‌شده از حرف اول نام این سری یا همان V است. به نظر می‌رسد AMD در نظر نداشته تا لوگوی سری جدید پردازنده‌های گرافیکی خود را به این زودی رونمایی کند؛ به‌طوری‌که در ویدیوی منتشرشده از رونمایی پردازنده‌های رایزن نمی‌توان اثری از لوگوی رونمایی شده در مراسم برای پردازنده‌های گرافیکی سری وگا مشاهده کرد.

در طول کنفرانس، AMD کارت گرافیکی مبتنی بر پردازنده‌ی گرافیکی وگا را به‌صورت باز نمایش داد. هرچند در طول CES 2017 شاهد نمایش دمویی از بازی Doom روی کامپیوتری مبتنی بر کارت گرافیک وگا بودیم، اما این کارت گرافیک درون محفظه‌ی سیستم قرار گرفته بود و ظاهر آن مشخص نبود.

از جمله‌ی اطلاعات فنی در رابطه با پردازنده‌ی گرافیکی جدید اِی اِم دی استفاده از ارتباط ۶ پین و ۸ پین در این کارت گرافیک است که نشان‌دهنده‌ی مصرف پایین پردازنده‌ی گرافیکی جدید AMD در مقایسه با Fury X است.

ای ام دی هنوز اطلاعات صحیحی در مورد تاریخ عرضه‌ی کارت‌های گرافیک سری Radeon Vega ارائه نکرده است؛ حال آنکه انتظار می‌رود این کارت گرافیک در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ راهی بازار شود.

بر اساس شنیده‌ها، AMD در نظر دارد مراسمی را در ۲۸ فوریه برگزار و اطلاعات بیشتری در رابطه پردازنده‌های گرافیکی سری وگا ارائه کند.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 736485

وب گردی

وب گردی