معلم زیست یک مدرسه روستایی دانش آموزان را مجبور به شستن کلاس درس کرد!

یک معلم زیست در مدرسه ای دخترانه در روستای ملک آباد بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ با تهدید و اجبار پرداخت وجه خرید محصولات بهداشتی ،دانش آموزان را مجبور به شستشوی کلاس با وایتکس و الکل کرد.

به گزارش به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه قانون یک معلم زیست در مدرسه ای دخترانه در روستای ملک آباد بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ با تهدید و اجبار پرداخت وجه خرید محصولات بهداشتی ،دانش آموزان را مجبور به سشتشوی کلاس با وایتکس و الکل کرد.

در پی پخش خبر اجبار شستشوی کلاس در مدرسه ای واقع در ملک آباد در کنار انتشار دو تصویر از دستان یک دانش آموزش در فضای شبکه های مجازی، پیگیر یافتن ردی از صاحب دستان و صحت و سقم این خبر شدیم. پس از پیگیری‌های خبرنگار قانون توانستیم با مدار این دانش‌آموز گفت‌وگو کنیم.
اما ماجرا از اینجا آغاز می شود که بنا به گفته یکی از والدین دانش آموزان از قضا در روز چهارشنبه مورخ 4/12/95معلم زیست مدرسه کلاس دهمی های روستای ملک آباد بخش چهار باغ ساوجبلاغ دانش آموزان را مجبور به شستن کلاس با الکل و وایتکس می کند.
مادر یکی از دانش آموزان این مدرسه گفت :متاسفانه معلم به بچه ها گفته بوده که اگر در این کار مشارکت نکنند 2نمره از درس زیست آنها را کم خواهد کرد . از قرار این خانم معلم ،چند روز قبل نیز مبلغ 700هزارتومان نیز بابت خرید لوازم شستشو به الاجبار از بچه های کلاس جمع آوری کرده است .
این مادر با نگرانی گفت :مگر وظیفه دانش آموزان شستشوی مدرسه است؟ اگر یکی از دانش آموزان ناراحتی تنفسی داشت و یا حساس به استفاده از اینگونه مواد بود و اتفاقی برای وی می افتاد ،چه کسی پاسخگو بود؟آیا انجام اینگونه کارها هم جزوی از درس دانش آموزان است؟
او می افزاید :کلاس دهم تجربی در این مدرسه شامل 20دانش آموز بوده و از قرار معلم به بچه ها گفته که قرار است اینکار را در تمامی کلاس هایش تکرار کند.
اما دردناک تر از همه این مطالب در این گزارش نگرانی والدین دانش آموز از انتشار عکس دست فرزندشان و فاش شدن نام مدرسه و معلم دخترشان بود ،این مادر ضمن اعلام این خبر در خواست کرد تا برای جلوگیری از عواقب منفی آن برای دخترش از انتشار هر گونه نامی خودداری شود.
حال روی سخن ما با معلم و مسئولین آن مدرسه و سپس بابالو، رییس آموزش و پرورش شهرستان است که با وجود اینکه از طریق رابط از ماجرا مطلع شده اند چرا هنوز هیچ ردی از پیگیری و برگرداندن آرامش به خانواده های دانش آموزان نداده است .شایان ذکر نام مدرسه و معلم این مدرسه در روزنامه«قانون»محفوظ است و در صورت نیاز و عدم پیگیری اداره آموزش پرورش شهرستان منتشر خواهد شد.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 736500

وب گردی

وب گردی