مستندی بر اساس زندگی سهراب شهیدثالث در آمریکا روی پرده می رود

فیلم مستند «سفر سهراب» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امید عبدالهی در برنامه «شب‌های مستند» آمریکا و کانادا روی پرده می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، این فیلم مستند ۹۰ دقیقه‌ای که درباره‌ «سهراب شهیدثالث» فیلمساز صاحب سبک سینمای ایران است در سی و پنجمین برنامه شب‌های مستند Docu Night که در ۲۱۱ شهر آمریکا نظیر واشنگتن، بوستون، سیاتل، سانفرانسیسکو و... برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید. این برنامه از روز اول مارس ۲۰۱۷ (۱۱ اسفند ۹۵۵) در آمریکا آغاز شده و در ادامه در برخی شهرهای کانادا هم برپا می‌شود.

برنامه «شب‌های مستند» به همت احمد کیارستمی و با هدف ایجاد تبادل فرهنگی و فراهم آوردن بستری مناسب برای شناخت هر چه بهتر جامعه‌ی ایرانی از طریق نمایش مستندهای شاخص برگزار می‌شود.

عوامل تولید مستند بلند «سفر سهراب» عبارتند از پژوهشگر، نویسنده، کارگردان، تدوینگر و تهیه‌کننده: امید عبدالهی؛ تصویربردار: رضا تیموری؛ صدا: حسن شبانکاره؛ گوینده: مهدی احمدی؛ آهنگساز: عماد جلالی؛ دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: میثم عباسی؛ طراح پوستر: مهدی فاتحی؛ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

این فیلم در اولین نمایش عمومی، آذرماه گذشته در بخش مسابقه ملی دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده رفت. ضمن اینکه «سفر سهراب» سال آینده در گروه «هنر و تجربه» اکران عمومی خواهد شد.

دریافت کننده: معصومه رضا/ تایید کننده: سلیمی
501500

کد خبر: 736614

وب گردی

وب گردی