هر واحد دانشگاهی می‏ تواند معرف فرهنگ‏  شهرستان خود باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت:تاریخ و فرهنگ هر کشور مانند یک پازل است که شامل انواع خرده فرهنگ‏ های مختلف موجود در تمامی نقاط کشور است تمامی این قطعات در کنار یکدیگر تاریخ و فرهنگ ایرانی را تعریف می‏ کنند در این راستا هر واحد دانشگاهی می‏ تواند معرف خرده فرهنگ‏ های محل استقرار خود باشد.

دکتر محمد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شناسایی مفاخر فرهنگی و ادبی هر منطقه گفت: هر واحد دانشگاهی می‏ تواند به عنوان مرکزی جهت شناسایی تاریخ و فرهنگ محل استقرار خود به شمار بیاید.

وی ادامه داد: تاریخ و فرهنگ هر کشور مانند یک پازل است که شامل انواع خرده فرهنگ‏ های مختلف موجود در تمامی نقاط کشور است تمامی این قطعات در کنار یکدیگر تاریخ و فرهنگ ایرانی را تعریف می‏ کنند در این راستا هر واحد دانشگاهی می‏ تواند معرف خرده فرهنگ‏ های شهرستان خود باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می تواند یک پژوهشکده در این حوزه در رده ملی و باز تعریف کند که در هر استان و واحد گامی مهم درراستای معرفی بیشتر و شناساندن تاریخ و فرهنگ ایرانی محسوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هر واحد دانشگاه با توجه به پویایی و بالندگی خود توانسته گام‏های موثری در معرفی منطقه حضور خود و معرفی مشاهیر پیرامون خود بردارد و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در راستای شناسایی و معرفی بیشتر مفاخر و مشاهیر ادبی بسیار مطلوب بوده است.

نفس حضور دانشگاه در هر منطقه گامی موثر در معرفی تاریخ و فرهنگ ایرانی از زاویه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی به لطف مجموعه‏ های فرهنگی و برنامه‏ هایی که در این حوزه داشته است حضوری درخشان در عرصه شناسایی مفاخر ادبی و فرهنگی داشته است

دکتر جعفری افزود: برگزاری سلسله همایش ‏های معرفی توانمندی‏ های شهرستان‏ های محل حضور واحدها در گذر زمان رخدادی فرخنده بوده است همچنین انتشار آثار دانشمندان هر منطقه از دیگر کارکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه است.

وی تاکید کرد: نفس حضور دانشگاه در هر منطقه گامی موثر در معرفی تاریخ و فرهنگ ایرانی از زاویه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی به لطف مجموعه‏ های فرهنگی و برنامه‏ هایی که در این حوزه داشته است حضوری درخشان در عرصه شناسایی مفاخر ادبی و فرهنگی داشته است.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 736625

وب گردی

وب گردی