دیدار هیات عالی دانشگاه اسلو نروژ با دکتر میرزاده/تبادل نخستین گروه استاد و دانشجوی ارتباطات و رسانه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه نروژ

در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل استاد و دانشجو بین دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دانشگاه اسلو نروژ که در سال 94 و با حضور سفیر نروژ در تهران منعقد شد، امروز هیاتی به نمایندگی خانم دکتر الیزابت آیده نماینده این دانشگاه با دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور دکتر عقیلی رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکزی و دانشجویان دکتری این دانشگاه که نخستین گروه اعزامی به نروژ برای گذراندن دوره مشترک بودند ، برگزار شد، دکتر میرزاده با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و بنیانگذاری آن توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در سال 1982 میلادی، گفت:دانشگاه آزاد اسلامی که به پشتوانه مردم و بدون بودجه دولتی تاسیس شد امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و همچنین به لحاظ دانشجو سومین دانشگاه دنیا محسوب می شود.

وی افزود:یکی از مهم ترین ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی این است که دارای 400 شعبه در داخل و 10 شعبه و دفتر در خارج از کشور است، این شعب و دفاتر در دوبی امارات، بیروت لبنان، کابل افغانستان،آکسفورد انگلستان ، مسکو روسیه، میلان ایتالیا،کوآلامپور مالزی ، مسقط عمان و آلمان دایر است .

میرزاده یادآورشد: گسترش همکاری های بین المللی و ارتباط با دانشگاه های پیشرفته دنیا به منظور تبادل استاد و دانشجو و عقد تفاهم نامه های همکاری با آنها جزء برنامه های اصلی ما در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه منابع بودجه ای دانشگاه آزاد اسلامی تنها با سرمایه مردم و سایر درآمدها نظیر عقد قرارداد با بخش صنعت و خدمات تامین می شود، گفت: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2016 ، معادل سه میلیارد دلار برآورد شده است.

دکتر میرزاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای یک میلیون و 600 هزار دانشجو در رشته های مختلفی نظیر فنی و مهندسی، علوم پزشکی، معماری، علوم انسانی و... از مقاطع کاردانی تا دکتری حرفه ای است.

هچنین خانم دکتر الیزابت آیده در سخنانی ضمن اشاره به فعالیت های دانشکده روزنامه نگاری دانشکده اسلو نروژ به عنوان یکی از مهم ترین دانشکده های این دانشگاه ، گفت: این دانشکده با دارا بودن 2500 دانشجو در رشته های خبرنگاری، روزنامه نگاری، مدیریت رسانه، علوم اجتماعی ، علوم ارتباطات تا مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارد و در رشته های میان رشته ای با گرایش های متنوعی نظیر تاریخ، مهندسی، علوم سیاسی، فناوری اطلاعات و ... نیز دارای تمرکز بیشتری می باشد.

وی ادامه داد: در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اسلو نروژ و دانشگاه آزاد اسلامی، کارگاه آموزشی روزنامه نگاری و تغییرات آب و هوایی و همچنین سمینار روزنامه نگاری و صلح سه شنبه و چهارشنبه این هفته در دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار می شود که به شرکت کنندگان گواهینامه معتبری اعطا می شود.

دکتر الیزابت آیده ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی از همکاری های علمی پژوهشی و تحقیقاتی با دانشجویان دکتری این دانشگاه ابراز رضایت کرد و آنان را افرادی توانمند و دارای هوش علمی بالا دانست.

دانشجویان حاضر در جلسه نیز از حمایت های دکتر میرزاده و نگاه جهانی ایشان به دانش ارتباطات و راه اندازی دانشکده مستقل علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در این دانشگاه تشکر و قدردانی کردند و همکاری با دانشگاه های بین المللی را گام مهمی در جهت ارتقا علمی ، تجربه بین المللی و افزایش اعتماد به نفس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانستند.

بر مبنای این گزارش، بازدید از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و روزنامه فرهیختگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هیات عالی دانشگاه اسلو نروژ است.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736631

وب گردی

وب گردی