بازگشایی راه‌های هوایی جدید در آسمان کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ازایجادراه‌های جدید درفضای کشور خبرداد ‌گفت:سال آینده تمامی سامانه‌های ارتباطی نوسازی می‌شوند،ضمن اینکه بازآفرینی ساختار فضای کشور تا ۱۸ ماه آینده دردستورکارقرادارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌اله مه آبادی در مراسم گردهمایی انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد:درحال حاضر تجهیزات موردنیاز برای نوسازی فرودگاه ها، خریداری شده و درحال نصب است.

وی ادامه داد: با مصوبه ای که به تصویب شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح رسیده است به زودی راه های جدیدی در فضای کشور ایجاد می شود که می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین از امضا قرارداد بازآفرینی ساختار فضای کشور خبرداد و اظهار امیدواری کرد: ظرف ۱۸ ماه آینده این پروژه با مساعدت سازمان به انجام برسد.

در ادامه نشست علی زنگنه، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: باافزایش تعامل و هماهنگی بین شرکت های هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان در اجرای اهدافی که در مجموعه حاکمیتی نظام تعریف شده است موفقتر خواهد بود.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی، افزود: باید کمک کنیم که این هم افزایی برای رفع موانع صورت گیرد و از ظرفیت ها، توان و امکانات در اختیار هر کدام از بخش ها به ویژه انجمن بهره بگیریم تا بتوانیم به اهداف مد نظر دست یابیم.

به گفته وی، کاهش و جلوگیری از افزایش هزینه های شرکت‌های هواپیمایی و هلی کوپتری، اجرای مصوبه کاهش ضریب تعرفه عوارض فرودگاهی از ۴۰ درصد به ۲۶ درصد در فرودگاه‌های مناطق آزاد کیش و قشم، حذف عوارض شهرداری و هلال احمر، حذف مالیات بر ارزش افزوده، ورود هواپیماها، معافیت گمرکی قطعات و موتور هواپیما، جلوگیری از نقدی شدن پرداخت هزینه سوخت مصرفی و... را از جمله اقدامات و پیگیری های انجمن شرکت های هواپیمایی در طول سال ۹۵ برشمرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

401

کد خبر: 736648

وب گردی

وب گردی