طرح ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد یاسوج با تدفین دو شهید گمنام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این دانشگاه برای اولین بار میزبان تشییع و تدفین دو شهید‌ گران قدر است، گفت: این یک طرح ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج است.

به گزارش ایسکانیوز، آرمین محمودی ظهر امروز در اولین نشست خبری خود پس از انتصاب در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگ با ظرفیتی که رسانه‌ها دارند بتوانیم اقدامات بیشتری داشته باشیم و رسالت خود را در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری داشته باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: این کار با همکاری و تعامل اصحاب قلم و رسانه محقق خواهد شد چرا که در قرآن کریم هم اشاراتی به جایگاه قلم شده است.
این مسؤول با اشاره با واژه شهید و شهادت اظهار کرد: از لحاظ لغوی شهید به معنای حاضر و ناظر و آگاه است و در جمهوری اسلامی گفتمان شهیدان زنده‌اند بر این اساس شکل گرفته است.
محمودی با بیان این که شهید به صورت آگاهانه جان خود را فدا می‌کند، تصریح کرد: شهید کسی است که در برابر تجاوز و تعدی دشمن جان خود را فدای انقلاب می‌کند.
وی شهادت را سکه گرانبهایی با دو رو دانست و گفت: یک روی آن ارزش‌های والای الهی است و روی دیگر دستاوردهای انقلاب و اسلام است که منشا خیر در جامعه می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که شهادت با سه واژه عجین است آگاهی و شجاعت و سلامت روانی را سه واژه‌های دانست که با آن مفهوم شهادت را در جامعه می‌فهمیم و روح امید در جامعه ایجاد می‌کند.
محمودی با اظهار این سخن که دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به جهت ارج گذاشتن به مقام شامخ شهدا و رساندن پیام شهیدان این افتخار را دارد که قریب به که سی سال از عمر آن می‌گذرد برای اولین بار میزبان تشییع و تدفین دو شهید‌ گران قدر است.
وی با بیان این که این طرح ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج است، افزود: این افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان است.
این مسؤول در ادامه اظهارات خود با بیان این که این طرح فرهنگی سندی جاویدان در تاریخ این دانشگاه است، افزود: به همین مناسبت این مراسم را در روز یازدهم اسفند راس ساعت 8 ونیم صبح در دانشگاه آزاد یاسوج خواهیم داشت.

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجود آخوندی

200

کد خبر: 736684

وب گردی

وب گردی