تجدید میثاق با شهدا و عطرافشانی مزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

به مناسبت سالروز تدفین سه شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان جمعی از کارکنان این واحد دانشگاهی در آیین معنوی گلاب‌شویی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام شرکت‌ کردند.

به گزارش ایسکانیوز، برگزاری کلاس اخلاق اداری و قرائت زیارت عاشورا در سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، فرصتی بود تا جمعی از کارکنان دانشگاه را در مزار این شهیدان گلگون‌کفن گرد هم آورد.

عطرافشانی و غبارروبی از قبور شهدای گمنام آیینی بود که به پاسداشت حماسه سازی‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای جنگ تحمیلی در سالروز تدفین 3 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد و حاضران در این مراسم معنوی با نثار شاخه‌های گل یاد و خاطره رشادت‌های این غیورمردان را گرامی داشتند.

پیش‌ازاین آیین نیز مسجد حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علیها در جوار مزار شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی، در سوگ بانوی دوعالم خانم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در قالب کلاس اخلاق اداری میزبان جمع همراه با خلوص و صمیمیت کارکنان بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان دقایقی در باب شناخت نفس برای حاضران در این آیین سخن گفت.

حجت‌الاسلام جناب آقای حسن فریدون در این آیین گفت:«اگر انسان بخواهد به سرمنزل مقصود برسد باید با آگاهی از فلسفه آفرینش، نسبت به شناخت نفس خود اقدام کند.»

وی افزود:«انسان اگر خودش را بشناسد و قیمت خودش را به دست آورد به دنبال بدی‌ها نمی‌رود و راه ثواب و خیر را در پیش می‌گیرد.»

فریدون پیشرفت در اخلاق را دستمایه سخنان خود قرار داد و گفت:«انسانی که به صفات رذیله‌ای چون خور و خواب و خشم و شهوت توجه می‌کند کسی است که دنبال بهائم است و از روح و کرامت انسانی خود دور می‌شود.»

قرائت زیارت عاشورا و مرثیه‌خوانی از سوی مداح اهل‌بیت برنامه دیگری بود که در این آیین ملکوتی برگزار شد.

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736688

وب گردی

وب گردی