برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد سوادکوه

به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت عالم ربانی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم سوگواری و عزاداری با حضور توحیدی فرماندار، مسئولین ادارات و نهادها، اساتید، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم نورانی دکتر خادمی رئیس این واحد دانشگاهی ضمن خیر مقدم و تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم معنوی به بیان فضایل اخلاقی و تربیتی بی بی دو عالم ام ابیها پرداخت و همچنین یاد و خاطره رئیس فقید هیات موسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به عنوان سخنران ویژه این مراسم در سخنانی بیان داشت: حضرت زهرا (س) مقامی آن چنان رفیع دارد که تنها کسی است که رسول خدا (ص) در عمر مبارکشان دست ایشان را بوسید و آن حضرت را می بوییدند.

او اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر دینداری، ولایتمداری و ایثارگریست و دینداری آن بانوی بزرگوار پایه دین مداریست و مبنای فکری و تربیتی ایشان خدا باوریست. دکتر حسینی در ادامه سخنان خود در خصوص شهادت دخت گرامی رسول اکرم تاکید داشت با الگو گیری از الگوی بی نظیر دُردانه پیامبر عظیم الشان اسلام بتوانیم سیره آن حضرت را عمل کنیم و علل شهادت ایشان را به خوبی درک و بزرگ بداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم مجاهد و نستوه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری گفت: در نظام دینی ما هاشمی به جهت خدمات ارزنده ای که دارد ماندگار خواهد بود و بیان داشت خطبه های آتشین و تفکر ناب جهادی ایشان در هشت سال دفاع مقدس کشور ما را از هر گزند و آسیبی نجات داد. ایشان همچنین همراهی و همگامی آقای هاشمی با مقام معظم رهبری و عشق ورزی ایشان به معظم له را بر هیچ کس پوشیده ندانست و نیز اثر گرانبهای ایشان در تفسیر قرآن کریم با عنوان تفسیر راهنما در بیست جلد را نشان از علاقه و توجه ایشان به مسایل دینی و قرآنی دانست. مسئول نهاد رهبری خدمات ارزنده و یادگار نفیس آیت الله هاشمی رفسنجانی را تاسیس بیش از 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر میهن اسلامی عنوان نمود که خدمت بزرگی به جامعه علمی کشور بوده است. این گزارش حاکیست در پایان این مراسم از کلیه شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی بعمل آمد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736765

وب گردی

وب گردی