ترزا می به حق اقامت دائمی شهروندان اتحادیه اروپا در بریتانیا پایان می‌دهد

براساس گزارش رسانه‌های انگلیسی دولت این کشور قصد دارد به هنگام اجرایی کردن فرایند بریگزیت و بند 50 معاهده لیسبون در ماه آینده میلادی بلافاصله اعلام کند که دیگر شهروندان اتحادیه اروپا حق اقامت دائمی در انگلیس را نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت، دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس می‌خواهد به هنگام اجرایی کردن بند 50 معاهده لیسبون در ماه آینده میلادی به حقوق در نظر گرفته شده برای اتباع اتحادیه اروپا طبق قوانین آزادی جابه‌جایی پایان دهد.

یک منبع خبری در دولت انگلیس مدعی شد: اگر ترزا می این کار را نکند نیمی از مردم رومانی و بلغارستان ممکن است پیش از بریگزیت به انگلیس بیایند.

دیلی تلگراف گزارش داد: نخست وزیر انگلیس قرار است اعلام کند که شهروندان اتحادیه اروپا بعد از تاریخی حوالی 15 مارس اگر وارد انگلیس شوند دیگر حق اقامت دائمی در انگلیس را نخواهد داشت. با این حال طبق این طرح حدود 3.6 میلیون شهروند اتحادیه اروپا که در حال حاضر در بریتانیا هستند و آنهایی که قبل از این تاریخ وارد این کشور شده باشند، حقشان محفوظ است و در عین حال همین حق نیز برای شهروندان بریتانیایی در دیگر نقاط اروپا محفوظ است.

یان دونکان اسمیت، یک قانونگذار محافظه کار پارلمان انگلیس گفت: ترزا می درک می‌کند که اگر شما می‌خواهید کنترل چیزی را به دست بگیرید باید دست بالا را داشته باشید.

این در حالی است که اتحادیه اروپا تاکید کرده که تاریخ ضرب‌الاجل درنظر گرفته شده برای این کار باید همان تاریخی باشد که در آن بریتانیا عملا اتحادیه اروپا را ترک می‌کند.

برخی می‌گویند که این اقدام دولت انگلیس می‌تواند ناقض تعهدات این کشور طبق معاهده اتحادیه اروپا باشد.

منبع: ایسنا

دریافت کنده: مجتبی اسماعیلی/تایید: سرلک

کد خبر: 736769

وب گردی

وب گردی