کامرانی: ورود نقدینگی تنها راه خروج مسکن از رکود/رونق بازار مسکن از مسیر بورس کالا

مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساختمانی عنوان کرد: تزریق سرمایه در حوزه مسکن جهت بهبود روند معاملات و خروج مسکن از رکود بسیار تاثیرگذار است.

رضا کامرانی در گفت و گو با ایسکانیوز ارزیابی خود از وضعیت کنونی بازار مسکن را اینگونه بیان کرد: در حال حاضر مسکن در رکود به سر می برد و با توجه به وضعیت فعلی چشم انداز خاصی را در این زمینه نمی توان ارائه داد.
وی با بیان اینکه خروج مسکن از رکود وابسته به سیاست های کلان اقتصادی است، گفت: تزریق سرمایه در حوزه مسکن جهت بهبود روند معاملات و خروج مسکن از رکود بسیار تاثیرگذار است.
به گفته کامرانی، طی سال جاری اتفاق خاصی در حوزه مسکن رخ نداد و بسیاری از مسئولین در صدد بودند تا از طریق کاهش نرخ بهره و سپرده بانکی نقدینگی بیشتری وارد این حوزه شود تا بتوان شاهد تغییراتی در این زمینه باشیم.
مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمانی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که سال آینده شاهد ورود حجم عظیمی از نقدینگی در بازار مسکن باشیم میتوان گفت امکان رونق در حوزه مسکن وجود خواهد داشت.
وی گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت در این حوزه میتواند عاملی جهت رونق بازار مسکن باشد، لازم به ذکر است که بالا بودن نرخ تسهیلات باعث شده تا افراد کمتر اقدام به استفاده از تسهیلات بانکی در حوزه ساختمان کنند بنابراین به طور قطع باید نرخ تسهیلات بانکی کاهش پیدا کند تا انگیزه ای برای افراد در حوزه ساختمان ایجاد شود.
کامرانی درباره تاثیر انتخابات در حوزه مسکن گفت: نمی توان گفت که برگزاری انتخابات در اردیبهشت ماه بر روند معاملات مسکن بی تاثیر است اما در این خصوص نمی توان پیش بینی دقیقی را ارائه داد.
مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمانی به اقدامات و همکاری های اخیر بورس کالا جهت معاملات مسکن اشاره کرد و گفت: با وجود بازار مالی متمرکزی همچون بورس کالای ایران روند معاملات بهبود یافته و به طور قطع یا یقین معامله گران با اطمینان خاطر بیشتری به سمت این بازار حرکت می کنند.
وی درباره جزییات جلسه اخیر که با مونسان، رییس منطقه آزاد کیش برگزار شد گفت: با توجه به پروژه های بزرگی که در جزیره کیش داریم امیدوار هستیم تا طی چند وقت آینده رونق مناسبی در این جزیره شکل بگیرد، جلسه برگزار شده جهت همکاری و هماهنگی بیشتر در راستای سرمایه گذاری در جزیره کیش بود تا پروژه های ناتمام به سرانجام برسد و همچنین بتوانیم از رونقی که در این جزیره ایجاد می شود به خوبی استفاده کنیم.
کامرانی به افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: براساس سیاست های اتخاذ شده به طور قطع طی سال آینده افزایش سرمایه خواهیم داشت، در حال حاضر مصوبه اولیه دریافت شده و مرحله نهایی را سپری می کند، صحبت های انجام شده حاکی از افزایش 2 برابری سرمایه است.
وی در پایان اذعان داشت: شرکت بین المللی توسعه ساختمان پروژه های زیادی را در دست اقدام داشته و تمام تلاش ما این است تا به زودی پروژه ها را به بهره برداری برسانیم و از درآمدی که از محل نقدینگی ایجاد می شود پروژه جدیدی را راه اندازی کنیم.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

401

کد خبر: 736786

وب گردی

وب گردی