دکترکمال خرازی :امنیت و اعتلای کشور مدیون  شهدایی  است که جان خود را هدیه کردند

 رییس شورای  راهبردی روابط خارجی  گفت: سخن گفتن درباره خانواده ایثارگران کار ساده ای نیست، امروز از برکات وجود شهدا متنعم هستیم و امنیت و اعتلای کشور ما مدیون افرادی است که جان خود را هدیه کردند تا ما از امنیت کافی برخوردار باشیم .

به گزارش ایسکانیوز دکتر کمال خرازی در سومین همایش یاد ایثار که با هدف تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی برگزار شد ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام فاطمیه قرارداریم لازم است شهادت این بانوی بزرگ اسلام را تسلیت عرض کنم همچنین با نزدیک شدن به چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی علو درجات ایشان را در پروردگار خواستاریم.
وی افزود: تلاش بیشتر در حوزه علمی به خودی خود ایثار مهمی به شمار می رود و به امیدوارم کشور با استفاده از وجود شما عزیزان بتواند به اعتلای خود برسد.
دکتر خرازی با اشاره به فناوری های همگرا در جهان گفت: فناوری های همگرا بدان معناست که علوم در تعامل با هم می خواهند دریابند توانایی مغز انسان را چگونه می توان تقویت کرد در حال حاضر با پیشرفت علم به رشته های تخصصی رسیده ایم و رشته های تخصصی را تشکیل داده ایم و در این راستا تلاش می شود افراد با همکاری میان رشته ای با پدیده ها آشنا شوند.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: انبیکس(nbics) یک حوزه علمی است که بر اساس آن ما می توانیم پدیده ای را بهتر شناسایی کنیم . حوزه علوم شناختی حوزه میان رشته ای متشکل از علوم اعصاب روان شناسی ،زبان شناسی، فلسفه ذهن هوش مصنوعی و مدلسازی،شناخت اجتماعی و مردم شناسی است و هدف آن شناسایی کارکردهای شناختی مغز است و به دلیل اهمیت این رشته پروژه مغز امریکا و پروژه مغز انسان در اروپا پیگیری می شود به امید اینکه بتوانند نقشه مدارهای مغزی انسان را بدست آورده و تحلیل کنند.
دکتر خرازی افزود: روش های مداخله ای جدید در مغز شامل پروتکل های توانبخشی و تقویت شناختی،تحریک الکتریکی و مغناطیسی مغز و ... هستند در حال حاضر موارد تشخیصی جدید مبتنی بر داده های عینی صورت می گیرد در این راستا در حال حاضر موسسه ملی سلامت روان آمریکا پروژه rdoc را برای تشخیص اختلالات در نظر گرفته است و آزمایشگاه ملی نقشه برداری توسط دکتر جهانگیری افتتاح شده و تمامی دانشگاه ها می توانند از امکانات آن در زمینه عکس برداری و نقشه برداری از مغز استفاده کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضرسند راهبردی توسعه وعلوم و فناروی های شناختی تصویب شده است و همچنین از پایان نامه ها و مقالات حمایت خواهد شد.
وی در پایان گفت: امیدواریم به برکت این مراسم خداوند متعال دانشجویان را در جهاد عملی که راه پدران و شهدای بزرگوارشان است یاری کند تابتوانیم هر چه بیشتر به کشور عزیزمان خدمت کنیم.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 736805

وب گردی

وب گردی