شمخانی: دانشگاه آزاد اسلامی دروس دفاع مقدس را نهادینه کرد/اتکا به جوانان می تواند برای کشور راه گشا باشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در گذشته دانشگاه آزاد اسلامی بود که بحث دروس دفاع مقدس را نهادینه کرد  و امروز برگزاری این نمایشگاه با همکاری، تداوم همان راه است.

به گزارش ایسکانیوز، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در افتتاحیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: چهارمین جشنواره علمی بسیج با تلاش دکتر میرزاده در راستای همکاری علمی با بسیج کشور شکل گرفته است که همه را به یاد تلاش های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی انداخت.
وی افزود: در گذشته دانشگاه آزاد اسلامی بود که بحث دروس دفاع مقدس را نهادینه کرد و امروز برگزاری این نمایشگاه با همکاری، تداوم همان راه است.

او در ادامه با بیان اینکه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی حاصل تلاش های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و همینطور ایت الله هاشمی رفسنجانی است گفت: در تعریف حکمرانی ۳رکن وجود دارد. اول سازمان های مردم نهاد. سپس بخش های خصوصی و درنهایت دولت که تعیین کننده روابط بین این 2 رکن ابتدایی است.
شمخانی افزود: امروز شکل سازمان های مردم نهاد یعنی بسیج و بخش خصوصی که دانشگاه آزاد اسلامی است تجلی یافته است.
وی ادامه داد: با مشاهده غرفه های موجود که از اکثر استان ها در این نمایشگاه حاضر شده اند به یاد لشگرهای دفاع مقدس می افتیم که روزی برای آزاد سازی خرمشهر دلاورمردانه جهاد کردند و در واحد های کوچک نقش خود را در شکستن حصر آبادان نشان دادند و امروز نیز همان استان ها و شهرهای کوچک در قالب وتاحد های دانشگاهی با توجه به اهمیت رهبر معظم انقلاب در زمینه های علمی دلاورمردانه شمشیر می زنند تا نقش خود را به درستی ایفا کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: از ابتدای ورود به این نمایشگاه به این موضوع فکر می کردم که ادبیات مکرری که رهبری راجع به رویش به کار می برند چه نقشی در نمایشگاه می تواند داشته باشد که با مشاهده پروژه های علمی پژوهشی در غرفه ها به این امر دست پیدا کردم که اتکا به این جوان ها به عنوان عنصری از توانمندی های داخلی می تواند برای کشور راه گشا باشد.
وی عنوان کرد: در آغاز جنگ بر سر این امر که صلح کنیم یا با دشمن مقابله کنیم اختلاف نظرهای متفاوتی بود در واقع مردم ما یا باید با ابزارهای موجود به مقابله با دشمن می رفتند و یا ابزار جدیدی می ساختند. در نهایت همه مردم به این نتیجه رسیدند که باید این انقلاب را با خون خود نگه دارند و یا تسلیم صدام شوند. که نهایتا صدام را وادار کردیم تا انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد و از دشمنی دست بردارد.

شمخانی افزود: در مدل علمی وقتی صحبت از ضرورت اتکای داخلی می شود، با به کارگیری تخصص های نیروهای جوان کشور در همه زمینه ها می توانیم به این مهم دست یابیم و مطمئن باشیم که ایران در سند چشم انداز فناوری تا سال ۱۴۰۴ به تمام اهداف خود می رسد.
وی در پایان افزود: بسیج تلاش می کند در تولید علم و علم سازی در زمینه های مختلف پزشکی و سلامت،علوم انسانی، خدماتی و... با به کارگیری ظرفیت های مردمی نهادینه کند.

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/202

کد خبر: 736810

وب گردی

وب گردی