انتقاد آمریکا از روسیه به خاطر افزایش خشونت‌ها در اوکراین

دولت آمریکا ضمن محکوم کردن حمله به هیات ویژه نظارت در شرق اوکراین، از روسیه و نیروهای جدایی طلب اوکراین خواست تا به نقض توافق آتش‌بس مینسک پایان دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما از روسیه و نیروهای جدایی طلب تحت حمایت این کشور می‌خواهیم تا با پایبندی به آتش‌بس، تمام سلاح‌های سنگین خود را از منطقه خارج کرده و به ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا اجازه بی‌قید و شرط دسترسی به این منطقه را بدهند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد که کشورش از نزدیک افزایش خشونت‌ها در شرق اوکراین و شکست روسیه در نیروهای جدایی طلب در پایبندی به توافق آتش‌بس را پیگیری می‌کند؛ توافقی که دو سال پیش در مینسک حاصل شد.

تونر در ادامه اظهاراتش با اشاره به ناظران غیرنظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا عنوان کرد: ما هدف قرار گرفتن هیات ویژه نظارت این سازمان و غصب هواپیمای SMM بدون سرنشین توسط نیروهای جدایی طلب اوکراین را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این یک امر ضروری است که این نیروها باید حملات خود به زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله پایگاه تصفیه آب شهر دونسک را متوقف کنند.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی منتشر شده است که خشونت‌ها در اوکراین بار دیگر افزایش پیدا کرده است.

روز شنبه کی‌یف طی گزارشی اعلام کرد که ۱۶ تن از سربازان این کشور طی ۲۴ ساعت زخمی شدند. آمار این قربانیان در حالی اعلام می‌شود که روسیه و اوکراین بار دیگر بر یک آتش‌بس توافق کردند.

در این درگیری‌ها که تقریبا سه سال به طول انجامیده بیش از ۱۰ هزار تن کشته شدند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 736827

وب گردی

وب گردی