تدوین ضوابط بررسی صحت کارکرد کنیستر

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، گفت: راهی برای بررسی صحت کارکرد کنیستر وجود ندارد. این قطعه در خودرو با جذب بخارات بنزین از انتشار این بخارات به هوای محیط جلوگیری می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،محمد رستگاری در حاشیه نشست بررسی تطبیقی کربن کنیستر که با حضور مسئولان محیط زیست، ستاد معاینه فنی و قطعه سازان در غرفه اداره محیط زیست استان تهران برگزار شد، گفت: نمایشگاه محیط زیست علاوه بر عرضه توانمندی های محیط زیست، محلی برای تبادل اندیشه دست اندر کاران حوزه های مختلف تاثیرگذار در محیط زیست هم است.

مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم هم اعلام کرد که تصمیم های گرفته شده در این نشست را در سطح ملی پیگیری کند.
مقدم قائم مقام ستاد معاینه فنی تهران هم در این باره استفاده از RFID را تنها راه بررسی صحت کارکرد کربن کنیستر عنوان کرد و افزود: جانمایی این قطعه تنها از این طریق میسر است و با این روش باید تمام مراکز معاینه فنی مجهز به دستگاه RFID خوان بشوند.
رستگاری، بررسی راهکارهای تست صحت کارکرد کربن کنیستر را هدف دیگر برگزاری نشست تخصصی دانست و افزود: در این نشست ضمن ارائه پیشنهادات اولیه توسط مسئولان، مقرر شد که تدوین استاندارد و ضوابط مربوط از طریق سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود.
معاون پایش اداره کل محیط زیست استان تهران در ادامه تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت، مراکز معاینه فنی موظف هستند که صحت کارکرد کربن کنیستر را در صدور برگ معاینه فنی بررسی کنند اما هیچ راهکاری برای موضوع وجود ندارد.
رستگاری با اشاره به اهمیت کربن کنیستر در مسئله آلودگی هوا، گفت: این قطعه در خودرو با جذب بخارات بنزین از انتشار این بخارات به هوای محیط جلوگیری می کند. به عبارت دیگر، تعویض به موقع کربن کنیستر علاوه بر کاهش آلاینده های هوا، به صرفه جویی در مصرف سوخت می‌انجامد. به این معنی که کاهش هزینه سوخت، هزینه ناشی از تعویض این قطعه را جبران می‌کند.
وی، یافتن راهکارهای تخصصی حل معضل آلودگی هوا در بخش گازهای آلی فرار ناشی از تبخیر بخارات را هدف برگزاری این نشست عنوان کرد و افزود: عدم امکان تعیین صحت کارکرد کاتالیست کانورتور و کربن کنیستتر در خودروهای در حال تردد یکی از معضلات اصلی حال حاضر است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 736834

وب گردی

وب گردی