دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بیش از 220 هزار  نفر از دانشجویان خانواده شهدا و ایثارگران است

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی میزبان بیش از 220 هزار  نفر از دانشجویان شهدا و ایثارگران است این عزیزان به 2 جامعه هدف تقسیم می شوند جامعه هدف الف که شامل 118 هزار نفر که  تحت پوشش بنیاد شهید هستند و  100 هزار نفر از جامعه هدف از فرزندان خانواده جانبازان زیر 25 درصد هستند.

به گزارش ایسکانیوز سید محمد تقی طباطبایی در سومین همایش یاد ایثار که به منظور تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد گفت: بهترین سلام ها و درود های خود را به محضر امام بزرگوار و شهیدانی تقدیم میکنیم که کشور ما در حال حاضر هر چه دارد از خون این افراد دارد همچنین جانبازان فداکار که مشعل های هدایت کشور ما هستند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه می دانند جنگ به عنوان یک پدیده شوم و نفرت انگیز در تاریخ بشریت مطرح بوده و هیچ فردی از آن استقبال نمی کند اما امام خمینی با توجه به تمامی این ها می فرمودند جنگ برای ما نعمت بود زیرا جنگ در یک جامعه می تواند باعث اعتلای جامعه و در جامعه دیگر بلعکس باشد و بستگی به دیدگاه و مکتبی دارد که جامعه را اداره می کند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون جنگ های بزرگی در تاریخ رخ داده است و فقط در تاریخ ثبت شده است و هیچ تاثیر دیگری نداشته است شاید از آن ها فیلم و کتابی تهیه شده باشد.
وی افزود: در حال حاضر مدت هاست که از جنگ تحمیلی گذشته است اما ما همچنان دور هم جمع می شویم و خاطرات جنگ را زنده نگه می داریم با توجه به این که جنگ به ما تحمیل شد اما از برکات آن استفاده کردیم و امام عزیزمان اجازه ندادند که جنگ باعث سقوط کشور شود و همچنین مردم کشورمان اجازه ندادند تمامی حوادث در لابلای اوراق تاریخی بایگانی شده و به فراموشی سپرده شود و ما آن ها را به صفحه زندگی خود آوردیم و هم اکنون پس از سه دهه شاهد نسلی هستیم که مدافع حرم هستند.
دکتر طباطبایی بیان کرد: مدتی پیش به همراه دکتر میرزاده برای دیدار با خانواده جوانترین مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم که در زمان جنگ به دنیا نیامده بود اما وی از درس و دنیادل کند و عازم سوریه شد. تمامی شهدای آن روزها از افرادی بودند که در هیئت ها زمزمه های عاشورا در گوش آن ها زمزمه شده بود این هنر مکتب شیعه است که پیروان آن می توانند از حوادث نردبان اعتلا بسازند.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز میزبان بیش از 20 هزار نفر از دانشجویان شهدا و ایثارگران است این عزیزان به 2 جامعه هدف تقسیم می شوند جامعه هدف الف که شامل 118 هزار نفر افرادی هستند که تحت پوشش بنیاد شهید هستند و 100 هزار نفر از جامعه هدف از فرزندان خانواده جانبازان زیر 25 درصد هستند.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی این توفیق را داشته است که بر اساس تدابیر حکیمانه بنیان گذار دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی و دکتر میرزاده خدماتی را در حوزه آموزشی و دانشجویی ارایه کرده است همچنین امسال طرح های خوبی را در ستاد مرکزی شهدا و ایثارگران به تصویب رساندیم و تصمیم های خوبی برای هموار کردن مسیر این عزیزان در نظر گرفته شده است از جمله بحث تقویت بنیه علمی که دانشگاه آزاد اسلامی در این مسئله سهیم شد و دکتر میرزاده در این مورد دستور دادند 50 درصد از هزینه های تقویت بنیه علمی این افراد باهمکاری بنیاد شهید تقبل شود همچنین دستورالعمل آن توسط معاونت آموزشی ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: در جمعیت دانشجویان شهدا و ایثارگر که بیش از 14 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند حدود 20 درصد ممتاز و معدل بالای 18 دارند در این راستا تمامی تلاش خود را انجام می دهیم تا موانع تحصیلی را از سرراه برداریم تابتوانند بدون دغدغه به تحصیلات خود ادامه دهند و مانند پدران خود از افتخار آفرینان کشور باشند.
وی درپایان گفت :فردا اولین جشنواره ملی ایثار با همکاری بنیاد شهیدو ایثارگران،وزارت علوم و وزارت بهداشت و وزارت آموزش پرورش برگزار می شود و قرار شده که هر سال دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی را معرفی کنیم در روز آینده آیین مراسم باحضور مسئولان کشوری در جهت تجلیل از این عزیزان برگزار خواهد شد.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی / منتشر کننده : زهره حاجیان

701 /700

کد خبر: 736836

وب گردی

وب گردی