درخواست اتحادیه اروپا و ناتو از رهبر مقدونیه برای موافقت با تشکیل دولت جدید

کمیسیون اروپا و ناتو از رییس جمهور مقدونیه خواستند که از قانون اساسی این کشور تبعیت کرده و اجازه تشکیل دولت جدید به رهبری اپوزیسیون را بدهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پولتیکو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات پارلمانی در ماه دسامبر به خوبی برگزار شد و اکنون جورج ایوانف، رئیس جمهور این کشور باید گام بعدی را بردارد.

وی گفت: من از همه گروه‌ها و احزاب در مقدونیه می‌خواهم اقداماتی انجام دهند که به نفع تمام شهروندان این کشور باشد.

بحران در مقدونیه فوریه ۲۰۱۵ و زمانی آغاز شد که رسوایی‌های گسترده دولت باعث شد تا تظاهرات در خیابان‌های مقدونیه شکل بگیرد و مردم علیه دولت این کشور دست به اعتراض بزنند و این اقدامات باعث شد تا اتحادیه اروپا وارد معرکه شود.

در همین راستا حزب سوسیال دموکرات مقدونیه پس از حمایت‌های کافی از "زوران زائو"، وی را برای کسب سمت نخست وزیری این کشور نامزد کرده است.

زائو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این برای من و حزب یک افتخار است و من از این فرصت برای تشکیل یک دولت دموکراتیک پس از ۱۱ سال حکومت نیکولا گروسکی، نخست وزیر سابق استفاده می‌کنم.

نیکولا گروسکی سال گذشته میلادی و پس از ۱۱ سال عهده داری سمت نخست وزیری مقدونیه کناره‌گیری کرد تا راه برای انتخابات جدید هموار گردد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 736844

وب گردی

وب گردی