ظریف امروز به پاکستان سفر می کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه) با هدف شرکت در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اقتصادی '"اکو" وارد پایتخت پاکستان می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، نشست کارشناسان ارشد اکو برای نهایی کردن مقدمات لازم جهت برگزاری سیزدهمین اجلاس سران اکو که قرار است روز چهارشنبه هفته جاری(11 اسفند) برگزار شود، از روز گذشته در اسلام آباد آغاز شده و عصر امروز به کار خود پایان خواهد داد.

روز سه شنبه نیز وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو در بیست و دومین نشست وزیران این سازمان منطقه ای گرد هم می آیند و در این نشست، ایران به عنوان رئیس دوره ای کنونی شورای وزیران اکو، ریاست دوره ای را به پاکستان واگذار می کند.

بیست و یکمین نشست شورای وزیران اکو در آذر ماه سال 1392 به میزبانی تهران برگزار شد.

بنا به این گزارش، در نشست وزیران اکو همچنین تصمیم های اتخاذ شده در نشست قبلی و روند پیشرفت و اجرایی شدن این تصمیم ها مرور خواهد شد و شرکت کنندگان در خصوص ادامه فعالیت های شورای وزیران اکو و اتخاذ تصمیم های جدید، به گفت و گو و تبادل نظر خواهند پرداخت.

ظریف علاوه بر شرکت در نشست شورای وزیران، در حاشیه این نشست ملاقات هایی با برخی همتایان خود و مقامات عالی شرکت کننده در نشست اسلام آباد خواهد داشت.

پایتخت پاکستان فردا (سه شنبه) میزبان بیست و دومین نشست وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) و روز چهارشنبه نیز میزبان سیزدهمین اجلاس سران اکو خواهد بود.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز قرار است برای شرکت در اجلاس سران اکو ، به اسلام آباد سفر کند. این دومین سفر روحانی به اسلام آباد در سال جاری خواهد بود.

رئیس جمهوری کشورمان در فرورین امسال هم سفری دوجانبه به اسلام آباد داشت.

خبرنگار:علی درخشان/انتشاردهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 736854

وب گردی

وب گردی