افزایش ۲۰ برابری انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از افزایش ۲۰ برابری انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد در استان خراسان رضوی در طول دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس شیخ‌الاسلامی درباره نقش این دانشگاه در مباحث فرهنگی نیز توضیح داد: بزرگداشت مفاخر هر استان برای نخستین بار در حوزه فرهنگی مورد توجه قرار گرفته شده است، همچنین اقدامات بزرگی در زمینه محیط زیست، ایران‌گردی و توسعه گردشگری انجام شده است.
شیخ‌الاسلامی درمورد اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در زمینه‌های علمی و فرهنگی نیز، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دارای 20 شرکت دانش بنیان است که از این 20 شرکت، پنج شرکت به ثبت معاونت علمی ریاست جمهوری و تولید محصول رسیده است؛ همچنین روی 50 طرح سرمایه‌گذاری شده است که امیدواریم سریع‌تر به بازده مالی برسد.
وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 60 هزار نفر است، گفت: 20 درصد دانشجویان این استان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و هرسال تئاتر کشوری و ملی در دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار می شود، همچنین همایش پزشکی نیز با حضور دکتر ولایتی در این استان برگزار شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی درباره فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان نیز، اظهار کرد: به طور کلی تعداد تشکل‌های سیاسی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی طی دو سال اخیر در این استان 20 برابر افزایش داشته است.
شیخ‌الاسلامی با تاکید بر اینکه نیاز دانشگاه‌ها در حوزه تحصیلات تکمیلی رو به افزایش است، اظهار کرد: از یک سو افراد زیادی برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی متقاضی هستند و تحصیل در این مقطع حق جامعه ایرانی و مردم است، از سوی دیگر نیاز جامعه به وجود تخصص ها احساس می‌شود، هرچند جامعه با مشکل بیکاری رو به رو است، اما من به عنوان فردی که با جامعه در تعامل است، نیاز جامعه به تحصیلات تکمیلی را حس می‌کنم.
وی با بیان اینکه روند جذب دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، مخصوصا طی دو سال اخیر رو به رشد بوده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به حق در زمینه تحصیلات تکمیلی پاسخ خوبی داده است و روند گسترش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه قابل مشاهده است. دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه حتی جلوتر از برنامه هم پیش رفته است درحالی که دانشگاه‌های دولتی در این زمینه کم‌تر کار کرده‌ا‌ند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با تاکید براینکه دانشگاه‌ آزاد اسلامی در توسعه تحصیلات تکمیلی کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: من به عنوان رییس استان اعلام می‌کنم تا زمانی که‌ از نظر کیفی شرایط ایجاد یک رشته را نداشته باشیم، اجازه راه اندازی رشته مذکور به ما داده نمی‌شود؛ حتی پیش آمده اجازه تدریس یک رشته خاص را به دلیل پایین بودن کیفیت از ما گرفته‌اند.
شیخ‌الاسلامی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361، تصریح کرد: نقشی که اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحصیلات تکمیلی دارد مشابه نقشی است که این دانشگاه در سال 1361 داشت. در سال 1361، یک میلیون متقاضی وجود داشت در حالی که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها 100 هزار نفر بود، به عبارت دیگر احتمال پذیرش یک به 10 بود، در آن زمان دانشگاه آزاد اسلامی وارد عمل شد و به جایی رسید که حتی اکنون ظرفیت خالی نیز وجود دارد و استرس را از جوانان و متقاضیان دور کرد.
وی ادامه داد: همین اتفاق در حال حاضر در مقطع تحصیلات تکمیلی افتاده است. توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مانع مهاجرت متقاضیان به خارج از کشور و دانشگاه‌های خارجی درجه دو یا سه شد. همچنین از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736868

وب گردی

وب گردی