پیام وزیر ارشاد برای  اسکار فرهادی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی دریافت جایزه اسکار فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی پیامی خطاب به وی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدرضا صالحی امیری خطاب به اصغر فرهادی آمده است:

«موفقیت جنابعالی را در کسب جایزه جهانی آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) صمیمانه تبریک می‌گویم.

در جهان پرآشوب، ناامن و تاریک امروز، نوع دوستی و صلح طلبی، چراغ فروزانی است که انسان‌های آزادی خواه و وجدان‌های بیدار را گردهم می‌آورد و شما توانستید با زبان گویا و بیان رسای هنر، پیام صلح جویی ایران و ایرانی را فراتر از مرزهای جغرافیایی طنین انداز کنید.

حرکت نمادین غیبت جنابعالی در مراسم اهدای جوایز اسکار به نشانه اعتراض به سیاست‌های تنگ‌نظرانه و نژادپرستانه سیاستمداران تازه کار آمریکا در وضع قوانین غیر انسانی مهاجرتی، بسیاری از وجدان‌های بیدار را در سراسر جهان حاضر کرد و نقاب از چهره دروغین کسانی که شعارهای حقوق بشری سر می­‌دهند، برداشت.

و همزمان سیمای حقیقی ایرانیان فرهنگ دوست را به نمایش گذاشت. امروز جهان معترف است که «ایران هراسی» و «ایران گریزی» فریبی بیش نبود و شما نگاه ایرانیان به دردهای بشر عصر حاضر را به نگاه مشترک جهانیان گره زدید. پیام امروز شما پیام همدردی، همنوایی و همگرایی بود.

بی تردید سینمای ایران که سهم جدی در ایجاد رونق فرهنگی و تقویت امنیت ملی دارد، می‌تواند با تکرار موفقیت‌های خود در سطح بین‌المللی، هنر فاخر این مرزوبوم را در تراز جهانی مطرح کند و امید و نشاط را برای شهروندان فرهنگ مدار ایران زمین به ارمغان بیاورد.

از خداوند متعال استمرار توفیقات جنابعالی و سرفرازی ایران اسلامی را خواستارم.»

دریافت و منتشرکننده: سلیمی

500500

کد خبر: 736877

وب گردی

وب گردی