با فرمان مقام معظم رهبری، نهضت و خیزش عظیم علمی و فناوری و تفکر اقتصاد دانش بنیانی در تمام کشور شکل گرفته است/ نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قرارگاه جهادی علم و فناوری کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار امیدواری کرد همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علم و فناوری، در حمایت از فعالیت های دانش بنیان جهادی مفید واقع شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدا با تسلیت و تعزیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، درود به روح پرفتوح امام (ره) و شهدای انقلاب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور دکتر شمخانی دوست و همکار قدیمی، سردار فضلی، دکتر قدیانی و حجت الاسلام والمسلمین اشراقی را در جمع فرهیخته نخبگان و مخترعین گرامی می داریم.

دکتر میرزاده در ادامه اظهار داشت: خدا را شاکریم که رهبر معظم انقلاب از ابتدا بنیانگذار تفکر اقتصاد دانش بنیان در مجموعه نظام علمی و فناوری ایران بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سند علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری، تا سال 1404 باید نیمی از اقتصاد ایران از قِبل اقتصاد دانش بنیان تأمین شود، تاکید کرد: مخاطبان اول این سند، دانشگاه ها هستند. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم حیات خود، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را جزو اولویت ها و امهات امور خود قرار داده است.

وی افزود: امروز نمونه ای از این کوشش ها در غرفه های مختلف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در معرض دید قرار گرفته است.

میرزاده با اشاره به تعداد رو به رشد مراکز رشد، شهرک های فناوری آزاد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در قالب طرح شفا، در حال حاضر 18 شهرک فناوری آزاد (شفا) مشغول فعالیت هستند که بنا داریم در آینده ای نزدیک این تعداد را به 31 عدد به تعداد استان های کشور برسانیم تا هر مرکز استان دارای یک شهرک فناوری آزاد باشد تا بتوانیم علم را تبدیل به محصول و ثروت کنیم. همچنین 109 مرکز رشد که محل استقرار شرکت های دانش بنیان هستند، در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هر دانشگاه اثربخش و کارآفرین باید به همین ترتیب عمل کند، تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت های دانش بنیان که مربوط به اساتید و فارغ التحصیلان است، حمایت می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور و با داشتن بیش از 11هزار آزمایشگاه و کارگاه، ظرفیت خوبی برای کارآفرینی، اشتغال‌زایی و کسب درآمد در اختیار دارد و می تواند زمینه ساز فعالیت پژوهشگران باشد. همچنین این فعالیت ها باعث کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه ها می شود.

دکتر میرزاده با بیان اینکه این فعالیت ها منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نیست، تاکید کرد: این نهضت و خیزش عظیم علمی و فناوری و تفکر اقتصاد دانش بنیانی با فرمان مقام معظم رهبری در تمام کشور شکل گرفته است.

وی به محل دائمی نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این مجموعه که سال گذشته با همت معاونت عمرانی ایجاد و به دست بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد، قرارگاه جهادی علم و فناوری کشور است؛ قرارگاهی که در خدمت تمامی جهادگران علم و فناوری قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: خرسندیم که بسیج امروز در کنار فعالیت های مردمی خود، فعالیت های علمی و فناوری مثمر ثمر انجام می دهد.

میرزاده به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری اشاره کرد و گفت: امروز تفاهم نامه ای به امضا می رسد که برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها مفید خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه منجر به تولید، ترویج و گسترش علم و فناوری در کشور باشد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736894

وب گردی

وب گردی