برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم آموزشی ایمنی و آتش نشانی

سمینار و کارگاه آموزشی ایمنی و آتش نشانی واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی استان های تهران، البرز، قم و سمنان صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه‌آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه میرزایی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) و خیر مقدم به حاضرین گفت: چارت مسئولین ایمنی به تصویب و تایید ریاست دانشگاه ایجاد و چهارچوب های مدون و منظم در خصوص نظارت و شناسایی ساختمان ها و ایمنی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی بازدید صورت گرفته، گفت: پس از بازدید صورت گرفته مسائل و مشکلات اعلام و در جهت تامین امنیت و ایمنی در راستای بهره وری مناسب اقدامات لازم در واحدها در حال اجرا است.

شمس: با برنامه ریزی و مدیریت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تخلفات، بی نظمی و نا امنی کمتر شده است

در ادامه جلسه دکتر شمس رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) است و امیدواریم امانت دارانه این تاسیس طیبه را محافظت و به پیش بریم.

وی به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: آتش نشانان با فداکاری و ایثار، یک نشان ابدی بر دل ادمیان و بر سینه تاریخ ایران نشاندند. امیدواریم با تدابیر لازم دیگر شاهد چنین حوادثی در کشورعزیزمان نباشیم.

شمس با بیان اینکه رویکرد مدیریتی مرکز حراست دانشگاه‌آزاد اسلامی متفاوت از گذشته شده است، گفت: پیش از این برای حراست تنها یک ماموریت تعریف شده بود ولی امروز دو ماموریت مهم حفاظت فیزیکی و عینی و حفاظت ایمنی و امنیتی به عهده این مرکز است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افزود: امروز در بدنه دانشگاه‌آزاد اسلامی شاهد آن هستیم که تخلفات و بی نظمی کمتر شده چراکه با برنامه ریزی و مدیریت علمی از بروز اینگونه وقایع پیشگیری شده است.

خوید: دانشگاه‌آزاداسلامی اولین دانشگاهی است که در ساختار تشکیلاتی آن بحث مدیریت ایمنی ایجاد شده است

در ادامه این سمینار خوید مدیرکل حفاظت فیزیکی دانشگاه‌آزاد اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم گفت: یکی از وظایف اصلی حراست بحث صیانت از سرمایه های مادی و معنوی دانشگاه آزاد اسلامی است. مرکز حراست با بیش از چندین هزار نیرو در سطح کشور درصدد است تا امنیت پایدار و با نشاطی را ایجاد کند که این امر مستلزم برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه است.

مدیرکل حفاظت فیزیکی دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاداسلامی اولین دانشگاهی است که در ساختار تشکیلاتی آن بحث مدیریت ایمنی ایجاد شده است، گفت: با موافقت ریاست دانشگاه و ابلاغ بخشنامه به مدیران و نمایندگان نهاد ایمنی واحدها مقرر شد تا طی برگزاری سمینار های آموزشی و اعطای گواهینامه امور را قانونمند کنیم.

وی با بیان اینکه باید آموزش را در صدر اقدامات خود قرار دهیم، گفت: از ورود تا خروج دانشجویان باید برنامه ریزی داشته و اقدامات ایمنی را افزایش دهیم، همچنین تعمیر و تجهیز ساختمان ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

خوید با بیان اینکه حوزه حفاظت فیزیکی به صورت شبانه روز در مجموعه دانشگاه حضور دارند که آموزش آن ها از جمله اقدامات پیشگیرانه است، افزود: افزایش اطلاعات عمومی و آشنایی با مفاهیم ایمنی و آتش نشانی از جمله اهداف برگزاری این کارگاه ها و سمینار ها است.

قدیری: امیدواریم حادثه پلاسکو موجب تحول در ایمنی و آتش نشانی در آینده شود

در ادامه مهندس قدیری معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: امیدواریم این حادثه موجب تحول در ایمنی و آتش نشانی در آینده شود.

وی با بیان اینکه با توسعه تکنولوژی و مواد صنعتی جدید میزان سمی بودن و سرعت حریق افزایش یافته، افزود: در کشورهای دنیا با توسعه صنعتی ابتدا نمودار حوادث رشد مثبت داشته و با تدابیر و نظارت این منحنی رشد منفی پیدا می کند.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اصل ایمنی، گفت: شناخت، آموزش، مهندسی خطر، شناسایی نقاط تجمعی و نوع جمعیت، شناسایی راه خروج امن و ... از جمله موارد اصل ایمنی است.

گفتنی است سمینار و کارگاه آموزشی ایمنی و آتش نشانی واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی استان های تهران، البرز، قم و سمنان به مدت سه روز ادامه دارد و آشنایی با آیین نامه مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، آشنایی با الزامات قانونی شارژ خاموش کننده های دستی، آموزش سیستم های اعلام و اطفاء حریق، آشنایی با سرسره های فرار در ساختمان های بلند، آشنایی با مفاهیم ایمنی و راه های مقابله با آتش سوزی و آشنایی با مفاهیم ایمنی و راه های مقابله با آتش سوزی از جمله مباحث کارگاه ها و سمینارها است.

منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736895

وب گردی

وب گردی