انجام پیگیری‌های لازم در خصوص احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال دانشگاه محقق اردبیلی

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه محقق اردبیلی از انجام پیگیری‌های لازم در خصوص احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا احمدزاده گفت: مدیریت تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی در راستای تحقق اهداف کلی و اختصاصی خود جهت کمک به رشد و شکوفایی ابعاد جسمانی، معنوی، عقلانی و اجتماعی دانشجویان که از طریق پرداختن به فعالیت‌های مفرح و سلامت بخش تربیت بدنی و ورزش حاصل می‌شود، برنامه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف از جمله قهرمانی، همگانی، تفریحی، توسعه وتجهیز اماکن و تجهیزات انجام داده است.

وی افزود: در بخش ورزش قهرمانی که شاخص‌ترین آن حضور در المپیادهای ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور است، تیم‌های دانشگاه محقق اردبیلی توانستند در المپیاد سال 1391 در بخش دختران و پسران با کسب یک مدال طلا و یک برنز به رتبه بیست وسوم دست یابند.

احمدزاده ادامه داد: در سال 1393 با کسب چهار مدال برنز و با دو پله صعود به رتبه بیست و یکم رسیدند و در المپیاد سال 1395 تیم‌های دانشگاه توانستند با صعود 12 پله‌ای نسبت به دوره قبل برای اولین بار با کسب دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز به رتبه نهم در بین کل دانشگاه‌های ایران دست یابند که در نوع خود رکورد بی‌نظیری برای ورزش دانشگاه می‌باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در بخش مسابقات منطقه‌ای نیز که با هدف کسب سهمیه شرکت در المپیادها در سطح دانشگاه‌های منطقه برگزار می‌شود، تیم‌های ورزشی دختران و پسران دانشگاه محقق اردبیلی در سال 92 باکسب شش مدال طلا، هشت نقره و چهار برنز در مجموع 18 مدال توانستند 12 سهمیه حضور در المپیاد سال93 را بدست آورند؛ در حالیکه در سال 94 در مسابقات منطقه‌ای تیم‌های دانشگاه با چهار مدال طلا، 21 نقره و هشت برنز توانستند 51 سهیمه حضور در المپیاد 95 را کسب نمایند که این نیز در نوع خود موفقیت بزرگی برای ورزش دانشگاه محسوب می‌گردد.

احمدزاده ادامه داد: در بخش قهرمانی نیز مدیریت تربیت بدنی از دانشجویان قهرمان و نام‌آور حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهد و آنها در مسابقات ملی و بین المللی با نام و پرچم دانشگاه محقق اردبیلی شرکت می‌نمایند و افتخار آفرینی می‌کنند که حاصل آن کسب پنج مدال مختلف در سال 95 بود.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در بخش ورزش همگانی و تفریحی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر انجام یافته و جشنواره‌ها و مسابقات مختلف همگانی و بومی و محلی در مناسبت‌های مختلف برگزار شده است، گفت: تعداد دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره‌ها در سال 93 یک هزار و 200 نفر دانشجو بوده که در سال 94 به دو هزار و 500 نفر دانشجو رسیده و در سال 95 به سه هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به طبیعت بکر و سرسبز اطراف استان، اردوهای مختلف پیاده‌روی و تفریحی و ورزشی و کوهپیمایی‌هایی برای دانشجویان توسط مدیریت تربیت بدنی برنامه‌ریزی و اجرا گردیده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: همچنین برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان،کارکنان ، اساتید و خانواده‌های آنها اقدام به برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس‌های متنوع ورزشی در رشته‌های مختلف نموده‌ایم که این کلاس‌ها به صورت رایگان و زیر نظر مربیان مجرب استان برگزار می‌شوند.

مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برخی اقدامات شاخص مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه، طی سال‌های اخیر، گفت: تجهیز و بهره‌برداری از سالن مجهز اختصاصی بدنسازی بانوان، برگزاری برنامه‌های ورزشی طبق آئین‌نامه‌های اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تجهیز سالن بدنسازی برادران، ارتباط مستمر با دانشگاه‌های کشورهای همجوار و برگزاری مسابقات ورزشی و دوستانه در رشته‌های مختلف به صورت رفت و برگشت ،حمایت از دانشجویان ورزشکار و ارائه کمک هزینه اعزام آنان به مسابقات ملی و بین‌المللی با نام دانشگاه محقق اردبیلی از جمله این اقدامات است.

وی از کسب مقام‌های متعدد در سیزدهمین المپیاد و کسب رتبه 9 (با صعود 23 پله‌ای نسبت به المپیاد قبلی) و حمایت از گروه‌های کوهنوردی و اعزام آنان به قلل مرتفع کشور خبر داد و افزود: حفاظ‌بندی کلیه سالن‌های ورزشی، قفسه‌بندی کلیه انبارها نیز توسط این مدیریت انجام شده است.

احمدزاده حمایت از ایجاد رشته‌های ورزشی جدید برای اولین بار در دانشگاه، از جمله کریکت، پیلاتس، کونگ فو و ووشو و پارکور از اولویت‌های این مدیریت عنوان کرد و گفت: همچنین در بخش توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی دانشگاه، کلنگ‌زنی استخر بزرگ سرپوشیده دانشگاه در سال94، انجام پیگیری‌ها در خصوص احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال و همچنین پیست دوچرخه سواری محوطه خوابگاه دختران از جمله مهمترین اقدامات این مدیریت می‌باشد.

دریافت کننده: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 736901

وب گردی

وب گردی