صادق خان شهردار لندن روز دوشنبه در پیامی، به اصغر فرهادی کارگردان ایرانی به مناسبت کسب جایزه اسکار برای فیلم 'فروشنده' صمیمانه تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، صادق خان در این پیام که در صفحه توئیترش منتشر کرد، گفت: از طرف همه مردم لندن، علاقه‌مند هستم که گرم‌ترین تبریکات را به اصغر فرهادی به دلیل کسب جایزه اسکار برای فیلم زبان خارجی، برای فیلم سینمایی 'فروشنده' بگویم.
وی افزود: روز گذشته مردم سراسر لندن و حتی سایر شهرها در میدان ترافالگار برای دیدن فیلمی جذاب در جشن پایتخت (لندن) به‌عنوان یک قطب بین‌المللی خلاقیت و به‌عنوان هدایت‌گر تنوع و گوناگونی ( قومیت‌ها و مذاهب) حضور یافتند.
صادق خان اضافه کرد: من به‌عنوان شهردار، از این‌ که میزبان چنین مراسم ویژه‌ای بوده‌ام ، افتخار می‌کنم و نشانگر آن است که لندن درهایش بر روی دنیا، استعدادهای خلاق و همه افراد بدون توجه به پیشینه‌، ملیت و مذهبشان باز است.
هزاران تن در شامگاه یکشنبه و در آستانه برگزاری مراسم اسکار در آمریکا، به رغم هوایی سرد و بارانی، در میدان ترافالگار واقع در مرکز لندن پایتخت انگلیس به تماشای فیلم 'فروشنده' ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی نشستند.
اکثریت تماشاگران برای ابراز حمایت از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که به دلیل فرمان اجرایی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نتوانست در مراسم اسکار شرکت کند، در ترافالگار حاضر شده بودند.
صادق خان شهردار لندن و از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس در سخنانی پیش از شروع نمایش فیلم فروشنده در میدان ترافالگار گفت: 'می خواهم دنیا بداند که ما در کنار اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و تمام آنهایی که به خاطر نژادشان مورد تبعیض قرار گرفته اند، ایستاده ایم.
وی خطاب به لندنی نشینان گفت: 'از کنار هم بودن لذت ببرید و فراموش نکنید زمانی که آنها (دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا) در مورد ساختن دیوار صحبت می کنند، ما درباره ساختن پل (برای ایجاد پیوند میان مردم و وحدت ) صحبت می کنیم، وقتی همه صحبت از ممنوعیت سفر می کنند باید از همه استقبال کنیم و در زمانی که می خواهند مردم را از هم جدا بکنند، می خواهیم همه را متحد کنیم.
صادق خان همچنین بیان داشت: ما اینجا هستیم که یک فیلم ( فروشنده) را نشان دهیم، که نامزد جایزه اسکار است، فیلمی که به کارگردانی یکی از بهترین کارگردانان دنیا تهیه شده است.
نمایش فیلم فروشنده در میدان ترافالگار و نیز اهدای جایزه اسکار به این فیلم بازتاب زیادی در رسانه های گروهی انگلیس داشته است.

500500

کد خبر: 736915

وب گردی

وب گردی