اشرف غنی: 20 گروه تروریستی فعال در افغانستان یک هدف مشترک دارند

رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد: 20 گروه تروریستی که در مناطق مختلف این کشور علیه مردم و نیروهای امنتی می جنگند، یک هدف مشترک دارند و نابودی افغانستان را دنبال می کنند.

به گزارش ایسکانیوز «محمد اشرف غنی» روز دوشنبه در مراسم روز ملی نیروهای امنیتی افغانستان بار دیگر از نیروهای مسلح این کشور خواست که تمامی گروه های تروریستی را نابود و یا وادار به تسلیم کنند.
نهم اسفند سال 1297 مصادف با 1919 میلادی، «شاه امان الله خان» پادشاه وقت افغانستان، با تکیه بر ارتش این کشور و حمایت روسیه، استقلال افغانستان را از انگلیس اعلام کرد.
دولت وحدت ملی افغانستان برای نخستین بار این روز را به نام روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی نامگذاری کرده است و در این روز مردم و مسئولان در سراسر افغانستان با برگزاری آئین های مختلف، حمایت خود را از نظامیان اعلام کردند.
رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد «نیروهای امنیتی و دفاعی باید تمامی گروه های تروریستی را مانند گروه عبدالسلام از بین ببرند.»
«عبدالسلام» استاندار خود خوانده طالبان برای استان «قندوز» که پیشتر دو بار خبر کشته شدن وی اعلام شده بود، روز گذشته (یکشنبه) در عملیات نظامیان افغان کشته شد.
گروه طالبان نیز روز دوشنبه خبر کشته شدن استاندار خود خوانده این گروه برای استان قندوز را تائید کرد.
اشرف غنی گفت که با کشته شدن عبدالسلام، نگرانی های امنیتی از قندوز از بین رفته است.
رئیس جمهوری افغانستان افزود که اینک برای همه آشکار شده که مراکز تروریست ها در کجا واقع شده و رهبران آنان سرگرم چه کارهائی هستند.
به گفته وی، رهبران طالبان با استفاده از درآمدهای هنگفت ناشی از قاچاق مواد مخدر و غارت معادن در عیش و نوش بسر می برند و هر کدام از آنان چهار بار عروسی کرده اند و یک مشت انسان های جاهل را برای حملات انتحاری و جنگ علیه مردم این کشور به کار گرفته اند.
وی تاکید کرد که افغانستان، تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، اما آنانی که تصور می کنند می توانند افغانستان را به میدان نبرد برای خود مبدل کنند، به هدف خود نخواهند رسید.
«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در این مراسم تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی در قبال جنگ تحمیل شده به این کشور پیروز و سربلند خواهند شد.
وی، از نظامیان افغان خواست تا همچنان غیرسیاسی باقی بمانند و با سرکوب تروریست ها برای نجات این سرزمین تلاش کنند.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید: سرلک

کد خبر: 736946

وب گردی

وب گردی