اعلام آمادگی قزاقستان برای میزبانی دور چهارم مذاکرات سوری

وزارت خارجه قزاقستان آمادگی این کشور را برای میزبانی از چهارمین دور مذاکرات سوری_سوری در شهر آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود، اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، «مختار تله اوبردی» معاون وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که شرایط برای برگزاری نشست چهارم آستانه آماده است.
خبرگزاری ریانووستی روز سه شنبه به نقل از این مقام قزاقستانی نوشت: هر زمان که برگزار کنندگان گفت وگوها برنامه نشست فنی سوری-سوری را اعلام کنند، آستانه آماده میزبانی از هیات های شرکت کننده در مذاکرات و برگزاری آن است.
نشست سوم آستانه 28 بهمن با حضور هیات ایرانی به ریاست حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، هیات های روسیه ای و ترکیه ای، سازمان ملل، قزاقستان به عنوان میزبان، اردن و همچنین آمریکا به عنوان ناظر برگزار شد.
تشکیل گروه کاری برای بحث در باره پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه، تداوم و تقویت آتش بس فراگیر در این کشور و تسهیل در مذاکرات دولت و نمایندگان 9 گروه مسلح مخالف پذیرنده پیمان پایان درگیری ها در سه نشست آستانه پیگیری شده است.
نخستین دور مذاکرات چندجانبه آستانه روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه با حضور نمایندگان دولت و گروههای مسلح برگزار شد و برای اولین بار نمایندگان دولت قانونی سوریه رودرو با نمایندگان معارضان مسلح مذاکره کردند.
هیات های کارشناسی روسیه، ایران، ترکیه و نمایندگان سازمان ملل نیز پیشتر نشست دوم را برگزار کردند که در آن اجرای توافق های مربوط به برقراری آتش بس، ساز و کار نظارت موثر بر آن و تدابیر اعتمادساز بررسی شد.
به گزارش ایرنا، آتش بس فراگیر کنونی از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تائید قرار گرفته است.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید کننده: سرلک

کد خبر: 737045

وب گردی

وب گردی