موتورولا برنامه‌ای برای عرضه ساعت هوشمند جدید ندارد

یکی از مدیران اجرایی موتورولا اعلام کرد این شرکت برنامه‌ای برای عرضه‌ی ساعت هوشمند جدید ندارد و در حال بررسی بازار پوشیدنی‌ها است.

به گزارش ایسکانیوز، موتورولا تاکنون دو ساعت هوشمند به بازار معرفی کرده است. موتو 360 و نسل دوم همین ساعت، محصولاتی بودند که توسط این کمپانی به بازار گجت‌های پوشیدنی معرفی شدند. پیش از این، اخباری مبنی بر این که موتورولا نسل سوم ساعت هوشمند خود را به زودی معرفی نخواهد کرد، منتشر شده بود. مایلز نورمن، مدیر اجرایی بخش اروپایی موتورولا نیز اخیرا این گزارشات را تأیید کرده است. او در صحبت‌های خود گفته است:

ما در حال حاضر مشغول آزمایش و بررسی بازار گجت‌های پوشیدنی هستیم. به عقیده‌ی ما، این بازار نیاز به کاربردهای جدید برای کاربران دارد تا آن‌ها را به خرید محصولات دعوت کند. در حال حاضر کاربرد عالی و قابل توجهی در محصولات مشاهده نمی‌شود.

البته او در ادامه به این نکته اشاره کرده است که محصولات جالبی در حال حاضر عرضه شده‌اند؛ اما این شرکت منتظر امکانات و قابلیت‌هایی فوق‌العاده در این بخش از صنعت فناوری است.

اگرچه نورمن به صورت صریح اشاره‌ای به عقب انداختن عرضه‌ی محصولات پوشیدنی نکرده است، اما به نظر می‌رسد موتورولا حداقل در سال جاری برنامه‌ای برای عرضه‌ی ساعت هوشمند ندارد. خوشبختانه، کاربرانی که به ساعت‌های هوشمند این شرکت علاقه دارند، هنوز می‌توانند نسل دوم Moto 360 را از وب‌سایت رسمی آن خریداری کنند. مدیر موتورولا در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرده که آمار فروش این گجت همچنان بالا است.

به هر حال با توجه به گزارشات و مصاحبه‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد موتورولا منتظر اتفاقی خاص در صنعت پوشیدنی‌ها است و به احتمال زیاد این اتفاق باید در بخش نرم‌افزار بیافتد تا کاربران بیشتری برای خرید این محصولات ترغیب شوند. ساعت‌های هوشمند چند سالی هست که به بازار آمده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند به عنوان بازیگران اصلی آن مطرح شوند. فروش این گجت‌های هوشمند آنچنان بالا نیست.

اندروید ور ۲.۰ اخیرا توسط گوگل منتشر شده است و همراه با آن، دو ساعت هوشمند جدید با نام‌های ال‌جی واچ اسپرتو ال‌جی واچ استایل به بازار عرضه شده‌اند. هواوی نیز در مراسم رسمی خود در MWC 2017، از دو ساعت هوشمندهواوی واچ 2 و وهواوی واچ 22 کلاسیک رونمایی کرده است. به نظر می‌رسد شرکت‌های دیگر هنوز به بازار ساعت‌های هوشمند امید دارند و به همین دلیل محصولات جدید خود را در سال ۲۰۱۷۷ معرفی کرده‌اند. این اقدام شرکت‌های رقیب می‌تواند موتورولا را به معرفی ساعت هوشمند جدید ترغیب کند.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 737059

وب گردی

وب گردی