دکتر دانشفرد: دوران جوانی فرصتی استثنایی است و باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد

چهارمین دوره از مراسم دانش آموختگی واحد علوم و تحقیقات با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد، جمعی از مسئولان، روسای دانشکده ها، اساتید، 300 نفر از دانش آموختگان تمامی مقاطع این واحد و خانواده های آنها برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کرم اله دانشفرد معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد ضمن خیر مقدم و تبریک به دانشجویان و خانواده آنها، گفت: شما والدین و دانشجویان امروز شاهد به ثمر نشستن زحمات و تلاش های خود هستید، امیدوارم این روند موفقیت در تمامی مراحل زندگیتان تداوم پیدا کند.
وی با بیان اینکه امروزه استعداد و توانایی فکری برترین سرمایه در هر کشوری است، افزود: این سرمایه گرانبها در نهاد جوانان قرار دارد، بنابراین کشوری موفق و قدرتمند خواهد بود که به جوانان خود اعتماد کرده و به آنها بها دهد.
دکتر دانشفرد با اشاره به اینکه دوران جوانی فرصتی استثنایی است و باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد، ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و اگر در جنگ تحمیلی به پیروزی نائل شدیم، ثمره اعتمادی است که به جوانان این مرز و بوم شد. معتقدم اگر بخواهیم انقلاب اسلامی تداوم داشته و کشور عزیزمان بیش از پیش به سربلندی و قدرت برسد، باید از جوانان در امور مختلف استفاده کرد.
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی به جای بکارگیری جوانان از بازنشستگان به بهانه عدم تجربه کافی و ناپختگی جوانان استفاده می کنند، این در حالی است که جوانان ما با بیکاری روبرو هستند و متأسفانه آنها را به فراموشی سپرده ایم، معضلی که ابرچالش کشور ما محسوب می شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: معتقدم برای رسیدن به موفقیت به چهار نکته اصلی باید توجه شود. نخست دارا بودن بینشی صحیح نسبت به آینده است. باید تعریفی دقیق و برنامه ریزی شده از آینده خود در تمامی زمینه ها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: نکته دوم که خود برای بکارگیری بینش ضروری است، داشتن منطق و روشی صحیح است، انتخاب راه مناسب و کسب مهارتهای لازم نظیر فراگیری نرم افزارهای مرتبط با رشته خود، تسلط به حداقل یک زبان خارجی متداول، تسلط به خود و خودباوری، بسیار لازم و ضروری است.
دکتر دانشفرد گفت: انگیزه و تلاش سومین نکته ای است که برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارید، البته انگیزه چیزی نیست که بتوان به کسی القاء نمود بلکه هر فرد خود باید اقدام به ایجاد انگیزه در خود کند تا بتواند براساس آن و تلاش خستگی ناپذیر به اهداف و برنامه های خود جامه عمل بپوشاند.
وی ادامه داد: نکته آخر انسان شناسی است. انسان ها موجوداتی عجیب و بسیار پیچیده هستند، از آنجایی که در اکثر مواقع و فعالیت ها در حال مراوده، گفتگو و برخورد با یکدیگر هستیم بنابراین برای موفقیت، نیاز مند شناخت یکدیگر هستیم.
امیر فرح نسب دانشجوی مقطع دکتری محیط زیست واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم با اشاره به پروژه مطالعاتی خود در شناسایی گونه های پرندگان سایت این واحد گفت: براساس این پژوهش توانستم 51 گونه پرنده را در سایت واحد علوم و تحقیقات شناسایی کنم.
وی با بیان اینکه گونه های جانوری شاخص سلامت اکوسیستم های مختلف بوده و حضور یا عدم حضور گونه های جانوری در یک اکوسیستم، سلامت یا عدم سلامت آن اکوسیستم را هشدار می دهند، افزود: برای شناسایی موجودات زنده مختلف در ابتدا باید زیستگاه های آنها را مورد شناسایی قرار داد. زیستگاه فضایی است که پاسخگوی نیازهای زندگی از قبیل، آب، خوراک و ... موجودات زنده است.
فرح نسب ادامه داد: ایران به چهار ناحیه رویشی هرکانی، خلیج عمان، جنگلهای زاگرس و ایرانی – تورانی تقسیم بندی می شود که واحد علوم و تحقیقات در ناحیه ایرانی – تورانی واقع شده است. همچنین با توجه به اینکه این واحد از دو بخش کوهستانی و دشتی تشکیل شده است، گونه های مختلفی در آن وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: این مطالعه در ۳ فصل پاییز و زمستان سال ۱۳۹۴ و بهار سال ۱۳۹۵ در اثر بازدیدهای مکرر میدانی از نقاط مختلف سایت دانشگاه و نواحی همجوار و با کمین های مکرر صورت گرفت که در نهایت 51 گونه پرنده در واحد علوم و تحقیقات مورد شناسایی قرار گرفت.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737072

وب گردی

وب گردی