تشکر ۱۹۲ نماینده مجلس شورای اسلامی از مقام معظم رهبری برای انتصاب دکتر ولایتی به ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی/ حمایت از راهبردهای دکتر میرزاده

نمایندگان مجلس از مقام معظم رهبری برای انتصاب علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، غلامرضا کاتب در نشست علنی نوبت صبح امروز، سه شنبه مجلس شورای اسلامی، پیام قدردانی192 نفر از نمایندگان مجلس از مقام معظم رهبری را مبنی بر انتصاب دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی قرائت کرد.

بنابراین گزارش 192 نماینده مجلس از مقام معظم رهبری برای انتصاب علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کردند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

سپاس و تشکر نمایندگان ملت از رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای؛ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی

سلام علیکم

احتراماً اعلام می دارد جایگاه و اهمیت علم و دانایی به عنوان رکن اصلی پیشرفت و تعالی بر کسی پوشیده نیست؛ ارزش انسان در آموزه های اسلامی و قرآنی به دانش اوست، دانشی که باعث رشد و سعادتمندی دین و دنیا انسان گردد.

در این راستا به عنوان یک مجموعه علمی مردم نهاد، دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت سال 1361 با پیشنهاد فقید سعید مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و موافقت و حمایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرتعالی، فرزند امام راحل و مسئولان وقت تاسیس شد و منشأ خدمات ارزشمند علمی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی گردید.

ارتحال جانسوز ریاست هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه باعث شک در جامعه به ویژه در میان اعضای بزرگ خانواده دانشگاه شد. در چنین شرایطی انتصاب جناب آقای دکتر ولایتی که چهره ای علمی و دانشگاهی شناخته شده، مقبول و مورد اعتماد امام، رهبری عزیز و مرحوم آیت الله هاشمی یار همیشه در صحنه انقلاب و امام و رهبری بود، با تدبیر حکیمانه حضرتعالی و یادآوری اثربخش بودن این دانشگاه در حکم ایشان مایه مباهات و امتنان است.

راهبردهای مدیریت فعلی جناب آقای دکتر میرزاده مبنی بر کیفی سازی، توسعه تحصیلات تکمیلی و بومی گزینی برای برقراری عدالت آموزشی، ایجاد مدیریت استانی و فعالسازی هیات امناهای استانی را طبق مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب چندین هزار هیات علمی جدید در واحدهای شهرستانی برای ارتقای هرم هیات های علمی، راه اندازی مجمع خیرین دانشگاهی براساس بند 7-5 سیاست های کلی علمی و فناوری ابلاغی رهبری معظم و توجه جدی به شرکت های فن آوری آزاد و مراکز رشد در جهت تبدیل علم به ثروت و تحقق اقتصاد مقاومتی دانش بنیان مورد حمایت و پشتیبانی ما است.

سلامتی و دوام عمر حضرتعالی و شادی روح مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را از خداوند منان مسئلت داریم.

گفتنی است حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی در تاریخ 30 دی ماه 1395 دکتر علی اکبر ولایتی را به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کردند.

خبرنگار و تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 737122

وب گردی

وب گردی