هشدار نخست‌وزیر سابق انگلیس درباره مذاکرات بریگزیت

نخست‌وزیر سابق انگلیس به دولت لندن هشدار داد که در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا "بیش از حد سرخوش" نباشند. او همچنین از وزرای کشورش خواست تا "انگیزه بیشتری" نسبت به مذاکرات آتی اتحادیه اروپا از خود نشان دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان میجر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس ضمن انتقاد از ترزا می، نخست وزیر فعلی، تاکید کرد که زمان توقف حملات علیه مخالفان دیدگاه‌های این نخست‌وزیر انگلیس درباره خروج کامل از اتحادیه اروپا فرا رسیده است.

او در اندیشکده چتم هاوس گفت:‌ با نگرانی شاهد هستم که مردم انگلیس را ترغیب می‌کنند تا آینده‌ای غیر واقعی و بسیار خوش‌بینانه را متصور باشند. به گونه‌ای موانع را کنار می‌زنند که گویی هیچگونه تبعاتی وجود ندارد و فرصت‌ها بیش از حد بزرگنمایی می‌شوند.

در همین حال قوانین جدید دولت انگلیس برای اخراج برخی از اتباع اتحادیه اروپا در این کشور، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. طبق قوانین جدید، آن دسته از اتباع اتحادیه اروپا که "بیمه درمانی جامع" ندارند، از سوی وزارت کشور اخراج می‌شوند. این افراد که "حق شهروندی" ندارند،‌ شامل دانشجویان و همسران شهروندان انگلیسی می‌شوند که با خطر اخراج روبه‌رو هستند. حتی اگر این افراد بنا به دلایلی از انگلیس خارج شوند، در بازگشت اگر آن بیمه را نداشته باشند، اجازه ورود نخواهند داشت.

اکثر اتباع اتحادیه اروپا که در انگلیس ساکن هستند، از سرویس بهداشت ملی استفاده می‌کند و این بدین معناست که آنها بیمه جامع ندارند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید کننده: سرلک

کد خبر: 737130

وب گردی

وب گردی