انعقاد تفاهم نامه هوشمند سازی شهر جدید پرند توسط دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی

مراسم  انعقاد قرار داد هوشمند سازی شهر جدید پرند توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی در دفتر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کیوان صائب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، دکتر علیرضا ایرانبخش مدیرکل اداره توسعه آزمایشگاهها و کارگاهها دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس سید محمود میریان عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی و قائم مقام شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی، مهندس سید علی اکبر طاهری مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند ، دکتر منظوری عضو هیأت علمی دانشگاه شریف، دکتر زمانی زاده مدیر کل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر محمدرضا انصاری مدیر عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند حضور داشتند.

در ابتدا دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری ضمن تبریک و ابراز خرسندی از این حرکت سازنده اظهار داشت: ما برای دانشگاه دو نقش قائلیم، تولید دانش و تبدیل دانش به خدمات مفید برای بهزیستی مردم و شکوفایی اقتصادی و در این چارچوب یکی از مأموریتها و مشخصه دانشگاه نسل سوم پاسخگویی به نیازهای جامعه، صنعت و دولت است.

وی در ادامه افزود: در مدیریت دانشگاه این اصل همواره جزء برنامه های راهبردی ما بوده که دانشگاههای ما یک پیوند نزدیک با صنعت، جامعه و دولت داشته باشند و بتوانند از توانمندیهای موجود خودشان برای پاسخگویی به نیازهای جامعه استفاده کنند.

وی ضمن تبریک به دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و مدیرعامل شهر جدید پرند افزود: این حرکت بسیار خوبی است که مدیران شهر جدید پرند توانسته اند با دانشگاه ارتباط را برقرار کنند، این خود یک نوع همکاری جدید است که در یک پروژه مهم دانشگاه آزاد در کنار یک دانشگاه سرآمد کشور (دانشگاه شریف) آغاز به کار کرده و ما باید از تجربیات گران سنگ آنان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در گذشته دستگاههای اجرایی اعتماد بیشتری به دانشگاههای دولتی مثل دانشگاه شریف داشتند در نتیجه آن ها نسبت به دانشگاه آزاد در گذشته پیشتاز بودند ولی با توکل به خدا با این حرکتهای نوین که امروز شاهد آن هستیم امیدواریم دانشگاه آزاد نیز بتواند جلب اعتماد کند.

واشقانی افزود: این پروژه یک پروژه اولیه است، موفقیت در این پروژ بسیار حائز اهمیت است، و این نوع پروژه باید با دقت بیشتر، با وسواس بیشتر، با کیفیت بالاتر انجام شود که آن اعتماد را پاسخگو باشد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که بعد از فروپاشی نظام شوروی نتوانستیم بازار بزرگی که در کشورهای همسایه شمالی برای ما ایجاد شد در آن موفق شویم این بود که وارد بازار شدیم، اما بدلیل اینکه نتوانستیم کالا و خدمات درست در آنجا ارائه دهیم ترکیه جای ما را گرفت. چون به دست آوردن مشتری یک گام است و نگه داشتن آن گام بعدی ، نگه داشتن مشتری از به دست آوردن مشتری خیلی مهمتر است در نتیجه باید تلاش شود این کار به نحو احسن صورت پذیرد، در این راستا باید جلب اعتماد شود ، قطعا اگر اعتماد فراهم شود زمینه برای پروژه های بعدی فراهم خواهد شد. چون دامنه کار بسیار گسترده است.

وی در پایان سخنان با استناد به فرمایش آیت الله هاشمی (ره) که تأکیدشان این بود که دانشگاه آزاد باید بتواند در خدمت پاسخگویی به نیاز جامعه باشد اظهار داشت: من این اقدام را پسندیده می دانم امیدورام این پروژه هم به خوبی انجام پذیرد و پاسخ مناسبی به اعتماد عزیزان باشد.

سپس دکتر ایرانبخش مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، نیز ضمن اعلام حمایت از این اقدام سازنده اظهار داشت ما دارای منابع انسانی خیلی خوبی در حوزه اساتید و همکاران هستیم و با 11 هزار آزمایشگاه مدرن با تجهیزات وسیع که در کشور بی نظیر است در بحث ساخت شهرهای جدید( تست بتن، تست جوش، تست خاک شناسی، پی، بتن، جوش، خدمات تخصصی) آماده خدمت رسانی هستیم

ایرانبخش با معرفی سایت ساها (saha.iau.ir) اظهار داشت: تمام دستگاهها ، تجهیزات هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری پاسخگوی نیاز است

سپس مهندس میریان با تأیید صبحتهای دکتر واشقانی و دکتر ایرانبخش افزود: دستگاههای یاد شده در ساخت و ساز خیلی مهم است چون ما یک شهر را در حال ساخت داریم که همه موارد در آن قابل تعریف است و در همه زمینه های علمی، تخصصی، اجرایی، برنامه ریزی، مدیریتی، فعالیت قابل تعریف است ، و ما نیز از رابطه بین دستگاههای اجرایی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرنداستقبال می کنیم.

در پایان دکتر صائب ضمن تشکر از این نشست ابراز امیداواری کرد باتعامل مثبت بین شرکت عمران پرند و دانشگاه آزاد واحد پرند، این تفاهم نامه منشا خیر واقع شود و بتوانیم با توجه به ظرفیت بالای واحد پرند این واحد را به سوی صنعتی شدن سوق دهیم .

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 737184

وب گردی

وب گردی