گرد و خاک و آلودگی در راه خوزستان

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت طی امروز و فردا، از وقوع گرد و خاک در خوزستان از روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه)، جوی نسبتا پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از اوایل روز پنجشنبه 12 اسفند، سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، افزود: این سامانه به تدریج در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور سبب بارش باران و وزش باد، در مناطق مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد بر روی خوزستان، عراق و شرق عربستان و شکل‌گیری توده‌های گرد و خاک، در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت جوی استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 11 اسفند، صاف همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 17 و 7 درجه سانتی‌گراد و در روز پنجشنبه 12 اسفند، قسمتی ابری همراه با غبارمحلی، در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 16 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع:ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 737257

وب گردی

وب گردی