هشدار سازمان ملل درباره خشونت علیه کودکان مهاجر آفریقایی

سازمان ملل متحد هشدار داده است: هزاران کودک آفریقایی که برای پناهندگی راهی اروپا می‌شوند مورد خشونت و تعرض از سوی قاچاقچیان و کارکنان بازداشتگاه‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، اغلب این کودکان که کشورهای خود را ترک می‌کنند از طریق لیبی به مقصد ایتالیا پا در راهی خطرناک می‌گذارند.

یونیسف می‌گوید که حدود ۲۶ هزار کودک که بیشترشان بدون همراه بوده‌اند سال گذشته از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند و خود را به اروپا رسانده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۵ دو برابر شده است.

این نهاد می‌گوید کودکانی که مورد سوءاستفاده و خشونت قرار گرفته‌اند، عموما از ترس بازداشت و بازگرداندن سکوت می‌کنند.

به گفته یونیسف وضعیت بد غذا، زندگی و بهداشت در بازداشتگاه‌های لیبی عوامل دیگری است که سلامت و امنیت این کودکان را تهدید می‌کند.

حدود سه هفته پیش نیز تحقیقی در انگلیس منتشر شد که حاکی از خرید و فروش کودکان جنگ‌زده بدون سرپرست در مسیر میان خاورمیانه و اروپا بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، این تحقیق نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی نظیر داعش با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان از آنها می‌خواهند که این کودکان را از اردوگاه‌های پناهجویان در خاورمیانه به اروپا منتقل کنند و در اختیار آنها بگذارند. بر اساس این تحقیق و بنا بر گزارش یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا)، بیش از ۸۸ هزار کودک بدون همراه پس از ترک کشورهای‎شان ناپدید شده‌اند که احتمالا جذب گروه‌های تروریستی شده‌اند.

همچنین بسیاری از پناهجویان کم سن و سالی که به تنهایی وارد انگلیس می‌شوند ناپدید می‌شوند و از آنها سوءاستفاده جنسی و کاری می‌شود. برخی از آنان نیز به دلیل ترس از آنکه تقاضای پناهندگی‌شان قبول نشود، فرار می‌کنند که از سرنوشت بسیاری از آنان اطلاعی در دست نیست.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید: سرلک

کد خبر: 737311

وب گردی

وب گردی