روسیه خواستار لغو محاصره اقتصادی و دریایی و جنگ یمن شد

میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در دیدار با اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن خواستار لغو محاصره اقتصادی و دریایی یمن برای بهبود وضعیت مردم این کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز، دو طرف در این دیدار در مسکو نسبت به ادامه جنگ و خونریزی در یمن ابراز نگرانی کردند.
وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: بوگدانف و شیخ احمد بر ضرورت پایان دادن مناقشه یمن و خودداری طرف های درگیر از ادامه زد و خوردهای مسلحانه تاکید کردند.
در این دیدار همچنین بر لزوم ازسرگیری مذاکرات یمن بر مبنای توجه به منافع و خواسته های نیروهای سیاسی پیشرو این کشور تاکید شد.
دو طرف بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای پایان دادن به وضعیت فاجعه بار اقتصادی و اجتماعی یمن و کمک جامعه جهانی در این مساله تاکید کردند.
طرف روسی در ادامه مذاکرات بر ضرورت مبارزه قاطعانه با گروههای تروریستی که کنترل بخش هایی از مناطق جنوب شرق یمن را در اختیار دارند، تاکید کرد.
مشکلات و کشتار روزانه مردم یمن از 19 ماه قبل با تجاوز زمینی، هوایی و دریایی عربستان سعودی و چند کشور عضو ائتلاف وابسته آغاز شد.
عملیات همه جانبه نظامی سعودی ها با هزاران کشته، دهها هزار زخمی و تخریب زیر ساخت های این کشور در سایه سکوت سازمان ملل، کشورهای غربی و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 737313

وب گردی

وب گردی